معاون عملیات نیروی هوایی ارتش: امروز می توان مدعی شد 100 درصد تعمیر و آماده سازی تمامی هواپیماهای شکاری در داخل کشور انجام میشود
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،گفت: موفقیت متخصصان داخلی در تعمیر و بازسازی نخستین جنگنده میگ 29 سبب ارتقای توان رزم نیروی هوایی ارتش می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، سیدمحمد علوی با اشاره به توانمندی متخصصات داخلی در تعمیر و مرمت هواپیماهای " میگ 29 "به رغم اعمال تحریمهای گسترده علیه صنعت هوایی کشور، اظهار داشت: این توانایی در استقلال نیروی هوایی نیز تاثیر بسزایی دارد که به برکت انقلاب و اعمال تحریمها به دست آمده است.
علوی با تاکید بر اینکه نهضت قطعه سازی مدتها است به دست کارکنان فنی و پرسنل جهادی نیروی هوایی ارتش آغاز شده است، گفت: هرچند مدتهاست متخصصان داخلی به توانایی تعمیر هواپیماهای غربی دست یافته بودند اما در تعمیر و مرمت هواپیماهای شرقی با مشکلاتی رو به رو بودند، که این مشکل امروز برطرف شده است.
این مقام مسوول در نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه چند سالی است متخصصات به توانایی لازم برای تعمیر هواپیماهای شرقی دست یافته اند، اظهار داشت: پرسنل فنی نیروی هوایی با تامین قطعات، یک هواپیمای میگ 29 را که در پایگاه دوم شکاری تبریز بیش از 10 سال زمین گیر بود، تعمیر و اورهال کردند.
علوی ادامه داد: این هواپیما توانست در مقابل دوربین رسانه ها پرواز خود را با موفقیت انجام دهد و این موفقیت بزرگ به ثبت رسید.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش همچنین خاطرنشان کرد، متخصصان داخلی پیش از این تعمیر هواپیماهای شکاری سوخوی 24 را با موفقیت انجام داده بودند.
وی با تاکید بر اینکه امروز این نهضت در تمامی پایگاه های نیروی هوایی کشور با جدیت دنبال می شود، افزود: امروز می توان مدعی شد 100 درصد تعمیر و آماده سازی تمامی هواپیماهای شکاری در داخل کشور انجام میشود.
علوی گفت: اورهال هواپیماهای شرقی به اندازه هزینه خرید یک هواپیما هزینهبر است به گونهای که در برخی موارد تامین قطعات حتی از خرید یک هواپیما گرانتر خواهد بود.
وی افزود: بر این اساس میتوان گفت که این دستاورد فنی متخصصان داخلی صرفه جویی ارزی را برای کشور به دنبال داشته است.
این مقام مسوول در نیروی هوایی ارتش به اعمال تحریمها در صنعت هوایی بخصوص ممنوعیت فروش قطعات هواپیماهای شکاری اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند در گذشته متخصصان داخلی توانایی کمی در ساخت قطعات تخصصی و پیچیده هواپیماهای شکاری داشتند اما امروز متخصصان ایرانی توانسته اند بر این مشکل غلبه کنند.