معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت:به تازگی ارزش 100 برند مطرح جهان دو هزار میلیارد دلار اعلام شده، بنابراین توجه به مقوله برندسازی به خاطر ارزش اقتصادی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است
معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ازارایه برنامه ساماندهی برند در سال 89 توسط این سازمان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،کیومرث فتحالله کرمانشاهی برند را یکی از عوامل موثر در زمینه تجارت بخصوص تجارت صنایع غذایی دانست.
وی اظهار داشت سازمان توسعه تجارت ایران طی دو سال گذشته فرهنگ سازی و توجه به بحث برند را در دستور کار خود قرار داد و از سال جاری این اقدامات براساس برنامه ساماندهی شده و با مدیریت ویژه ای بررسی می شود.
معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از تشکیل کارگروه برند در این سازمان خبر داد و گفت: در زمان حاضر دستورالعملهایی در این کارگروه تدوین شده و در مرحله تصویب نهایی است.
وی افزود: برنامه ساماندهی برند در 25 محور تدوین شده که ایجاد بانک اطلاعات برند در کشور یکی از این محورهاست که در این بخش باید بانک های اطلاعاتی در زمینه شناسایی شرکتهای فعال، شناسایی صاحبنظران داخلی و خارجی در حوزه برند، سوابق عملیاتی برند در کشور و کتب و مقالات ارایه شده داخلی و بین المللی در زمینه برند ایجاد کرد.
کرمانشاهی تصریح کرد: همچنین باید بمنظور ساماندهی برند در کشور بانک اطلاعاتی در زمینه رخدادهای برند در سایر کشورها و سایت تخصصی برای مدیریت برند ایجاد شود.
وی حمایت از توسعه برند حلال، برند ارگانیک، برند محصولات با فناوری بالا و حمایت از توسعه برندهای صادرکنندگان ممتاز و نمونه را از دیگر محورهای برنامه ساماندهی برند در سال جاری در سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد.
* تهیه و تدوین دستور العمل فرهنگ سازی برند در رسانه ها
معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: تهیه و تدوین دستور العمل فرهنگ سازی برند در رسانه ها، ایجاد دبیرخانه دایمی برند در سازمان توسعه تجارت ایران، برگزاری میز برند، مطالعه برندهای برتر دنیا و بررسی فرآیند ثبت برند در بازارهای مرجع در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.
وی از دیگر محورهای برنامه ساماندهی برند در کشور را برگزاری نمایشگاه های تخصصی برند، تشکیل تشکل مربوط به برند در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، برپایی همایش های بین المللی، حمایت از کلینیک مشاوره برند و برنامه ریزی در تهیه روز ملی برند در کشور ذکر کرد.
کرمانشاهی بر ضرورت ایجاد برندهای مطرح در کشور تاکید کرد و گفت: به تازگی ارزش 100 برند مطرح جهان دو هزار میلیارد دلار اعلام شده، بنابراین توجه به مقوله برندسازی به خاطر ارزش اقتصادی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی اظهار داشت: براین اساس حمایت ها و تسهیلات بیشتری در زمینه برندینگ ارائه خواهد شد تا در سالهای آینده چندین برند مطرح ایجاد شود.
معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران اظهار امیدواری کرد تا در آینده کالاهای ایرانی با برند معروف و مشهور در بازارهای جهانی مرجع ثبت تا با ارزش افزوده بالا به فروش برسند و شاهد جهش صادراتی بعدی در کشور باشیم.