قائم مقام وزارت راه وترابری با بیان اینکه تکمیل فاز اول این طرح به طول 205 کیلومتر حدفاصل قزوین - رشت - انزلی در اولویت است .
قائم مقام وزارت راه وترابری از پیشرفت 50 درصدی راه آهن قزوین - رشت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازاداره کل روابط عمومی وزارت راه وترابری ،رضا پیل پایه در بازدید از راه آهن قزوین - رشت گفت : برای اجرای این طرح به طول 370 کیلومتر حدفاصل قزوین - رشت - آستارا با برآورد اعتبار 12 هزار میلیارد ریال تاکنون دو هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
قائم مقام وزارت راه وترابری با بیان اینکه تکمیل فاز اول این طرح به طول 205 کیلومتر حدفاصل قزوین - رشت - انزلی در اولویت است افزود : سرعت حرکت در این پروژه برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر در ساعت و برای قطارهای باری 120 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است .
وی ابراز امیدواری کرد : با پیش بینی اعتبار مناسب در بودجه امسال پروژه راه آهن قزوین - رشت انزلی با سرعت مناسبی اجرایی شود.
پیل پایه ، پرداخت مطالبات پیمانکاران را از جمله برنامه های اولویت دار وزارت راه وترابری در سال جاری اعلام و اضافه کرد : امیدواریم با تامین اعتبار مناسب در سالجاری ، ضمن پرداخت مطالبات پیمانکاران ، توان بخش خصوصی برای اجرای طرح های حمل و نقلی کشور تقویت شود.
احمد صادقی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این بازدید توسعه خطوط ریلی را از جمله برنامه های اولویت دار وزارت راه وترابری اعلام کرد و با تشریح مزایای اجرای راه آهن قزوین - رشت - آستارا گفت : این پروژه با قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب با ظرفیت جابه جایی 20 میلیون تن بار در سال ، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری کشورمان دارد و زمینه ارتباط ریلی جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای آسیای میانه ، قفقاز و نهایتا اروپا فراهم خواهد کرد.
صادقی با تشریح ویژگیهای فاز اول اجرای این طرح گفت : در این پروژه 21 هزار متر تونل و 17 هزار متر پل بزرگ اجرا می شود که بزرگترین تونل آن دو هزار متر و بزرگترین پل آن دو هزارو 300 متر است.
مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تشریح اولویت های این شرکت در سالجاری اظهار داشت : هم اکنون 23 هزار کیلومتر راه آهن ، بزرگراه ، آزاد راه و راه اصلی در کشور در دست ساخت است که تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در اولویت است.
ایستگاه راه آهن شیراز- اصفهان تابستان تکمیل می شود
قائم مقام وزیر راه و ترابری گفت: با حل برخی مشکلاتی که وجود داشت، ایستگاه راه آهن شیراز - اصفهان اوایل تابستان امسال به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.
پیل پایه قائم مقام وزیر راه و ترابری ، در جریان بازدید از این پروژه اظهار داشت: به دنبال اجرای سریع پروژه در زمان دولت نهم و دهم حدود هفت کیلومتر پایانی این پروژه در محل صدرا با مشکلاتی از جمله وجود معارضین مواجه شد که روند اجرای پروژه را متوقف کرد.
وی ادامه داد: با توجه به رفع مشکل معارضین و همچنین تامین اعتبار امیدواریم که با تلاش و همکاری بیش از پیش دستگاههای استان فارس شاهد بهره برداری کامل از این پروژه در اوایل تابستان امسال باشیم و مردم از طریق ایستگاه راه آهن شیراز سفر خود را آغاز کنند.
پیل پایه در خصوص مشکلات اعتباری پروژه گفت: از آنجا که در سه ماهه چهارم سال گذشته اعتبار کمی برای اجرای این پروژه تخصیص یافته بود مقداری از نظر تامین مالی عقب هستیم که امیدواریم با تامین مالی شاهد بهره برداری از پروژه در اوایل تابستان باشیم.
وی درباره تکمیل ساختمان پلیس در ایستگاه شیراز گفت: این ساختمان نیز آماده بهره برداری است و امیدواریم استاندار فارس کمک کند تا روند استقرار پلیس به سرعت انجام شود.
قائم مقام وزیر راه و ترابری از همکاری تمام دستگاه ها برای اتمام این پروژه تقدیر کرد و گفت: ادامه این همکاری ها کمک می کند که پروژه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
در این بازدید معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن تاکید بر تدوین نقشه راه در این شرکت برای اولویت بندی ساخت و تخصیص منابع به پروژه ها گفت: باید اولویت های ساخت زیربناها در حوزه راه و راه آهن را مشخص کنیم تا بتوانیم با منابع محدود بهره وری حداکثری را داشته باشیم.
احمد صادقی اظهار داشت: حجم فعالیت ها، مسوولیت ها و کارهایی که در وزارت راه و ترابری انجام می شود بسیار بیشتر از منابع موجود آن است و باید تلاش کنیم از از امکانات و اعتبارات استفاده بهینه صورت گیرد.
وی ازمجریان و پیمانکاران پروژه راه آهن شیراز - اصفهان خواست تا برای اتمام کار تلاش و کوشش بیشتری نمایند.
قطار شیراز- اصفهان هم اکنون نیز درهفته به مسافران مسیر شیراز به تهران و مشهد ، خدمات دهی می کند .