رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام بیش از یک میلیون بازرسی در سراسر کشور در قالب طرح نظارتی ویژه نوروز، گفت: به ترتیب سیبزمینی و پیاز، پوشاک و میوه با مجموع بیش از 898 هزار مورد، بیشترین حجم بازرسیها در بخش سبد خانوار را تشکیل دادهاند.
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام بیش از یک میلیون بازرسی در سراسر کشور در قالب طرح نظارتی ویژه نوروز، گفت: به ترتیب سیبزمینی و پیاز، پوشاک و میوه با مجموع بیش از 898 هزار مورد، بیشترین حجم بازرسیها در بخش سبد خانوار را تشکیل دادهاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، محمد حسن نکویی اظهار داشت: دراجرای طرح نظارتی ویژه نوروز و بدنبال آن ادامه روند صعودی بازرسیهای انجام شده از واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی، از ابتدای اجرای طرح مذکور تا14 فروردین 1390 حجم بازرسیها به مرز 1 میلیون و 151 هزار و 163 مورد در سراسر کشور رسید.
وی افزود: از میان 15 گروه بازرسیهای انجام شده طی این مدت ؛ بیشترین بازرسیها در بخش سبد خانوار با 608هزار و 489 مورد مربوط به سیبزمینی، پیاز، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی بوده است و پس از آن پوشاک، کیف و کفش با 720 هزار و 705 مورد و در نهایت میوه خصوصاٌ سیب ، پرتقال ، موز و نارنگی با 117 هزار و 242 مورد ، در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
معاون وزیر بازرگانی گفت: در این مدت زمانی ، به ترتیب خدمات عمومی با 107 هزار و 469 مورد ، مواد پروتئینی با 84هزار و 293 مورد ، غلات و حبوبات (بویژه نان، برنج، ماکارونی) با 76هزار و 486 مورد ، چای و خرما با 72هزار و 99 مورد و در نهایت مواد لبنی با 69هزار و 91 مورد ، جایگاه بعدی را بخود اختصاص دادند.
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: قندوشکر و روغن نباتی با 58هزار و 817 مورد ، پودرشوینده با 45هزار و 49 مورد ، مصالح ساختمانی با 34هزار و 465 مورد ، سواحدهای اقامتی - زیارتی با 33هزارو 248 مورد ، کاغذ با 32هزار و 465 مورد ، حمل و نقل بینشهری با 29هزار و 760 مورد و در نهایت نهادههای دامی و کشاورزی با 16 هزار و 337 مورد، در ردههای نهم تا پانزدهم این رتبهبندی قرار دارند.
وی افزود: از شروع بازرسیها تاکنون ؛ از کل تخلفات کشف شده برای 91 هزار و 406 مورد به ارزش 672 میلیون و 761 هزار و 211 ریال پرونده تشکیل و برای رسیدگی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی افزود: در امر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در این مدت ، بازرسان سازمانهای بازرگانی در سراسر کشور موفق به دریافت 236 هزار و 881 مورد گزارش از طریق سامانه ارتباطی بازرگانی ایران "124 " و یا مراجعه حضوری هموطنان و نهایتا رسیدگی به آن شدهاند.