محمودی درباره تغییر احتمالی ساعات کار ادارات شهر تهران گفت: با توجه به طولانی شدن روز در ایام بهار و تابستان، اگر بازاریان ساعت کار خود را به حوالی 7 تا 8 بعدازظهر تغییر دهند، ما نیز میتوانیم ساعت کار ادارات استان تهران را افزایش دهیم
معاون عمرانی استاندار تهران از احتمال تغییر ساعات کاری ادارات شهر تهران خبر داد و گفت: این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازایسنا،محمدرضا محمودی با بیان این که توزیع زمان اتمام ساعات کار در بعدازظهر، در مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران پیشبینی شده است، عنوان کرد: معمولا مشکل ترافیک صبح به اندازه بعدازظهر نیست، چرا که آغاز ساعات کاری در حوزههای مختلف، متفاوت است.
وی ادامه داد: ساعت کاری مدارس در ساعت هفت صبح، ادارات در ساعت هشت، نیروهای نظامی شش و بازاریان حوالی 9 تا 10 صبح آغاز میشود، بنابراین در ساعات ابتدایی روز مشکل جدی در زمینه ترافیک نداریم.
محمودی با تاکید بر ضرورت توزیع ترافیک عصرگاهی میان ساعات مختلف بر اساس نظر متخصصان کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: اتومبیل در حالت دنده خلاص در زمانهایی که ترافیک قفل میشود، مونوکسید کربن بیشتری تولید میکند، بنابراین باید بدنبال افزایش سرعت متوسط حرکت خودرو در تهران باشیم.
به گفته معاون عمرانی استاندار تهران، در حال حاضرمتوسط سرعت خودروها در تهران حدود 10 کیلومتر در ساعت است.
اگر بازاریان ساعت کار خود را تغییر دهند، میتوانیم ساعت کار ادارات استان تهران را افزایش دهیم
محمودی درباره تغییر احتمالی ساعات کار ادارات شهر تهران گفت: با توجه به طولانی شدن روز در ایام بهار و تابستان، اگر بازاریان ساعت کار خود را به حوالی 7 تا 8 بعدازظهر تغییر دهند، ما نیز میتوانیم ساعت کار ادارات استان تهران را افزایش دهیم.
به گفته وی، تصمیمگیری در این باره برعهده استاندار تهران است و کمیته اضطرار آلودگی هوا، گزارشات خود در این باره را به استاندار تسلیم میکند.
وی با اشاره به برگزاری دو جلسه کمیته اضطرار در سال جاری یادآورشد: در حالی که پدیده جدید ریزگرد در تهران که مهمان ناخواندهایست و ناچاریم که با َآن بسازیم، آلودگیهای ناشی از سوختهای فسیلی نیز در تهران به میزان قابل توجهی وجود دارد.
به اعتقاد معاون عمرانی استاندار تهران، وجود ریزگردها در کنار آلودگیهای ناشی از سوختهای فسیلی، ترکیبی از آلودگیها را ایجاد میکند که خطر آن شاید بیشتر از هریک از این آلودگیها باشد.