با ادغام حوزه تولید و تجارت، غایت و سرانجام تولید که همان صادرات است بیش از گذشته مورد توجه قرار میگیرد و در چنین شرایطی هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان داخلی و خارجی منفعت خواهند برد.
یکی از اهداف ادغام وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی حمایت بیشتر از تولید برای صادرات و در نتیجه جهش اقتصادی در سال جهاد اقتصادی است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از شابا، سیدعلیرضا شجاعی، مشاور وزیر و سخنگوی وزارت بازرگانی یکی از اهداف ادغام را حمایت گستردهتر و موثرتر از تولید برای صادرات و تحقق منویات رهبری مبنی بر تولید صادراتی برشمرد و افزود: با ادغام حوزه تولید و تجارت، غایت و سرانجام تولید که همان صادرات است بیش از گذشته مورد توجه قرار میگیرد و در چنین شرایطی هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان داخلی و خارجی منفعت خواهند برد.
وی گفت: چون در یک بازار رقابت جهانی از مشتری سخن میگوییم و آن مشتری به سایر کالاها از دیگر کشورها نیز دسترسی دارد پس حضور در این بازار و پیروزی در رقابت، نیازمند رعایت سطح بالاتری از کیفیت و استاندارد و سطح مناسبتتری از قیمت و خدمات پس از فروش است.
شجاعی ادامه داد: هماکنون حوزه صنعت و بازرگانی کشور درحال برداشتن گامی بلند و طراحی آینده جدیدی است که همه ذینفعان، متناسب با آن در تعامل نزدیک با یکدیگر برای رسیدن به اهداف عالی تولید ایرانی در بازار جهانی در سال جهاد اقتصادی هم پیمان خواهند شد.