پس از 7 سال ثابت بودن نرخ خدمات پستی با توجه به افزایش سالانه هزینه ها، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات بر اساس تکلیف قانونی تصمیم به اصلاح قیمت های خدمات پستی آن هم به میزان 40 درصد مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت تمام شده گرفت که از اوایل اردیبهشت سال جاری اعمال شد و این در حالی است که هنوز 60 درصد دیگر از مردم اخذ نمی شود
کرباسیان گفت: افزایش 40 درصدی نرخ خدمات پستی پس از 7 سال تثبیت و زیان ده بودن شرکت در راستای واقعی کردن قیمتها و ورود به بازار بورس بوده است.
مدیر عامل شرکت پست در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: پس از 7 سال ثابت بودن نرخ خدمات پستی با توجه به افزایش سالانه هزینه ها، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات بر اساس تکلیف قانونی تصمیم به اصلاح قیمت های خدمات پستی آن هم به میزان 40 درصد مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت تمام شده گرفت که از اوایل اردیبهشت سال جاری اعمال شد و این در حالی است که هنوز 60 درصد دیگر از مردم اخذ نمی شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت پست برای ورود به بازار بورس می بایستی قیمت های خود را واقعی کند خاطر نشان کرد:طی سالهای گذشته نرخی که بابت خدمات پستی از مردم اخذ می شد بسیار پایین تر از قیمت تمام شده بود و به علت زیان ده بودن شرکت، هزینه ها و درآمدهای آن با هم همخوانی نداشت لذا برای ورود به بازار بورس و شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای شرکت تصمیم برآن شد طی برنامه پنجم توسعه به سمت واقعی کردن قیمتها پیش رویم .
مدیرعامل شرکت پست در خصوص سهم هر فرد از خدمات پستی گفت: 70درصد درآمد شرکت مربوط به مراودات بخشهای مختلف دولتی است و تنها 30 درصد از درآمدها مربوط به ارائه خدمات به مردم می باشد لذا با محاسبه ای که در سال گذشته انجام شد، سهم هر فرد از خدمات پستی در سال فقط 1110 تومان و در ماه 92.5 تومان بوده که این رقم بسیار ناچیزی است.
وی یادآور شد: در تعرفه های جدید به منظور حمایت از فعالین بخش مطبوعات و بر اساس مقررات موجود 50 درصد تخفیف برای مرسولات مطبوع در نظر گرفته شده و این در حالی است که بهای تمام شده خدمات پستی مربوط به مطبوعات 480 تومان می باشد که فقط 20 درصد مابه التفاوت یعنی 120 تومان آن از مطبوعات اخذ می شود.