فانی: کارکنان گزینش متوجه حساسیت این موضوع باشند که دقت، ظرافت، عدالت و اعتدال لازمه شغلی آنها است و هرگاه احساس شود با یک مرتبه گذشت می توان فردی را در مسیر درست هدایت کرد، باید این فرصت به شخص داده شود، زیرا سیاست ما جذب افراد است نه دفع آنها
وزیر آموزش و پرورش رعایت حق الناس را مهمترین دغدغه کارکنان گزینش توصیف و بازمهندسی ضوابط گزینش را با تکیه بر اصل حفظ اصول از مهمترین انتظارات خود از شورای عالی گزینش برشمرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی اصغر فانی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه کیومرث هاشمی و حجت الاسلام ناصری زنجانی، روسای پیشین و جدید هیئت عالی گزینش آموزش و پرورش، با اشاره به این نکته که کارکنان گزینش با توجه به حساسیت های خطیر شغلی خود باید با حفظ اصول و در نظر گرفتن خط قرمز های نظام در نحوه عملکرد انعطاف هایی نیز داشته باشند، چرا که رد صلاحیت ها در گزینش به طور حتم بازخورد اجتماعی دارد و ممکن است فرد رد صلاحیت شده در آینده شغلی و حتی زندگی خصوصی خود دچار مشکلات پیش بینی نشده شود .
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) که می فرمایند"رد یک صالح به قدر جذب یک ناصالح سنگین است، شاید هم سنگین تر"، یادآور شد : کارکنان گزینش متوجه حساسیت این موضوع باشند که در شغل خود با حق الناس مواجه هستند و دقت، ظرافت، عدالت و اعتدال لازمة شغلی آنها است و هرگاه احساس شود با یک مرتبه گذشت می توان فردی را در مسیر درست و به قول معروف "صراط مستقیم" هدایت کرد، باید این فرصت به شخص داده شود، زیرا سیاست ما جذب افراد است نه دفع آنها.
فانی با اشاره به استقرار دولت اعتدال، تدبیر و امید افزود: این رویداد به راستی بارقه های امید را در کشور ایجاد کرده است، لذا باید فرصت داد تا جاذبه ها در حد اعلا تبلور یابد و نیل به این مهم نیازمند بازنگری بدنه و بازمهندسی ضوابط گزینش با حفظ اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی است .
وزیر آموزش و پرورش با تشکر از زحمات صادقانه کیومرث هاشمی در شورای عالی گزینش اضافه کرد : آقای هاشمی همکار ارزنده ما در آموزش و پرورش بود که بنا بر نیاز و درخواست وزارت ورزش وجوانان ، ازحضور ایشان در این وزراتخانه محروم شدیم .
شایان ذکر است؛ در این مراسم فیروزی، مدیرکل هیئت مرکزی هسته گزینش، گزارشی از فعالیت های این دبیرخانه در طول 5/3 سال گذشته ارائه کرد.