معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان گفت: تربیت، غایت فعالیت های آموزش و پرورش است .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کرمان، حمیدرضا کفاش با اشاره به اولویتهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت وظیفه همه ما و فعالیتهای تربیتی توسط معاون پرورشی و فرهنگی انجام می پذیرد.
وی با اشاره به فاصله مفهومی تربیت و امور تربیتی عنوان کرد: امور تربیتی متولیبخشی از فعالیتهای آموزش و پرورش لازم و موثر است اما همه تربیت را شامل نمیشود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: تربیت به ویژه اکنون که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در اختیار داریم، غایت فعالیتهای آموزش و پرورش محسوب میشود.
وی با تاکید بر پرادختن متوازن به ساحتهای ششگانه تربیتی در سند تحول بنیادین اظهار کرد: بهداشت، اخلاق، مذهب، جسم، روابط اجتماعی و ... باید در کنار یکدیگر مورد توجه باشند تا به نتیجه درستی دست یابیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نگاه جامع به مجموعه فعالیتهای پرورشی و ارتقای کیفیت آن از دیگر اولویتهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.
کفاش ادامه داد: ما 13 میلیون دانشآموز را در اختیار داریم و باید به همه آنها با توجه به اخلاق و تفکرات متفاوت توجه کنیم.
وی جریانسازی فرهنگی و تربیتی و آموزش مربیان و مشاوران به ویژه در حوزه فضای مجازی را از دیگر اولویتهای پرورشی دانست و گفت: از فضای مجازی نمیتوانیم فرار کنیم؛ وظیفه ما فرهنگیان نیست که فضای مجازی را فیلتر نماییم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مسئولان فرهنگی و دستاندرکاران حوزه آموزش و پرورش باید به آموزش و اطلاعرسانی در حوزه فضای مجازی به دانشآموزان بپردازند.
کفاش اظهار کرد: راهاندازی تشکل خیران فضای پرورشیساز، مدرسهای کردن فعالیتهای پرورشی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت شوراها، تشکلها و سازمانهای دانشآموزی و تعامل و مشارکت فعال با بخشها و حوزههای مرتبط با حفظ محوریت معاونت پرورشی مدنظر است.
وی اظهار کرد: حرکت به سمت ارزشیابی حضوری و انعکاس مستمر فعالیتهای پرورشی و فرهنگی از دیگر اولویتهای معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.
کفاش با بیان اینکه ارزشیابی حضوری فعالیتهای فرهنگی از امسال صورت میگیرد، افزود: بنا را بر این گذاشتهایم که ارزشیابی کاغذی به ارزشیابی حضوری تبدیل شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی یک سال ارزشیابی فعالیتهای پرورشی حضوری میشود تا به بررسی برنامههایی که میبینیم و درک میکنیم، پرداخته شود.