وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: شفاف سازی اطلاعات و نقد پذیری عامل پیشرفت دولت یازدهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطاعات دکتر واعظی با بیان این مطلب افزود: برای هر دولت و حکومتی موضوع سلامت اداری مبارزه با فساد موضوع جدی است که به عنوان مطالبات ، از سوی مردم پیگیری می شود.
واعظی با بیان اینکه تبعیض ، رانت خواری ، فساد اداری و جعل یکی از موضوعاتی است که حکومت اسلامی هیچ وقت تحمل نکرده است گفت: دکتر روحانی قبل از زمان انتخابات و پس از دریافت مسئولیت به این رویکرد،توجه ویژه ای داشته اند.
وی بر فرهنگ سازی در ایجاد سلامت اداری و مبارزه با فساد تاکید کرد و افزود: راستگویی و امانت داری، نسبت به مردم، همواره مورد توجه دولت در مبارزه با فساد است.
واعظی نقد پذیری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هر دولتی که خودش را مبرا از نقد مردم و رسانه ها بداند از مسیر خدمت ،منحرف خواهد شد.
وی به قانون دسترسی آزاد اطلاعات که در سال 88 تصویب شد اشاره کرد و افزود: این قانون تا یک ماه گذشته اجرایی نشده بود؛ اما در به دستور رئیس جمهور آیین نامه ای در این زمینه نوشته وتصویب شدکه امید واریم این قانون بتواند ارتباط شفاف و روشنی بین مردم و دولت برقرار کند.
واعظی ادامه داد: این آیین نامه تکالیفی را به دوش دستگاه های اجرایی گذاشته است تا همه دستگاهها خدمات خود را عملی کنند و با استفاده از پرتالهای ساده در دسترس مردم باشند.
وزیر ارتباطات اظهارکرد: الکترونیکی کردن ارتباطات می تواند فساد اداری و ارتباط مستقیم با فضای اداری را کاهش دهد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: در تلاش هستیم با حمایت دولت و مجلس زیرساختهای دولت الکترونیک رابا سرعت فراهم کنیم و امید واریم در سال 94 گشایش جدی در زمینه ایجاددولت الکترونیک فراهم شود.
واعظی بر فعالیت های وزارت ارتباطات در ایجادشبکه ملی اطلاعات تاکید کرد وافزود: دولت الکترونیک بخشی از فرایند شبکه ملی اطلاعات است.
وی ادامه داد: استفاده از موبایل و دسترسی به اینترنت در کشور 2 برابر شده که بهره گیری از نسل 3 و 4 اینترنت موبایل، این سرعت را افزایش می دهد.
واعظی مقابله با جعل را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برنامه دیگری که دنبال آن تقسیم ایجاد هویت بخشی برای کاربران است که امید واریم بتوانیم با هویت بخشی به کاربران ، جلوی استفاده های نابجا و غیر مجاز را بگیریم.
وی در راستای توجه به سلامت اداری به فعالیت سامانه پاسخگویی195 اشاره کرد و گفت : مردم می توانند شکایات خود را از طریق تماس تلفنی، پیامک و اینترنت درباره تمام موضوعاتی که در ارتباط با وزارت ارتباطات و شرکتهای وابسته است بیان کرده تا در اسرع وقت به این شکایات رسیدگی شود.
وی کم فروشی و گران فروشی را از مظاهر فساد عنوان کرد و گفت:در شرایط فعلی اپراتورها برای جذب کاربر و موفقیت در فضای رقابت ، کم فروشی نمی کنند.
وزیر ارتباطات درصد رضایت مندی از سامانه 195 و پاسخگویی را 74 درصد عنوان کردو افزود: در این سامانه،شکایات از اپراتورها ظرف مدت 14 روز پاسخ داده می شود که در گذشته این رقم 200روز بوده است.