سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشي شیوهنامه سفارش و توزيع کتابهای درسي در سال تحصيلي 1400-1399 را ابلاغ كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مركز اطلاعرسانی و روابط عمومي وزارت آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشي شیوهنامه سفارش و توزيع کتابهای درسي در سال تحصيلي 1400-1399 را به ادارات كل آموزشوپرورش استانها ابلاغ كرد.
بر اين اساس در راستاي توسعه دولت الكترونيك و بهمنظور تسهيل دسترسي دانش آموزان به کتابهای درسي، نظارت نظاممند بر فرايند توزيع مواد آموزشي، ثبت سفارش کتابهای درسي سال تحصيلي 1400-1399 دورههای تحصيلي آموزش ابتدايي، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتابهای درسي تكميلي دوره اول متوسطه ويژه دانش آموزان استعدادهاي درخشان و همچنين کتابهای درسي دانش آموزان استثنايي از طريق سامانه www.irtextbook.ir يا www.irtextbook.com و برابر جدول تقويم زماني انجام میشود و کتابهای درسي نيز بر اساس سفارشها ثبتشده در سامانه توزيع میشود.
در بخشي از اين شیوهنامه آمده است:
-با توجه به اينكه ثبت سفارش و توزيع كتاب درسي دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام میشود، مدارس میبایست آخرين وضعيت اطلاعات شناسنامهای و تحصيلي دانش آموزان را در سامانه سناد بهروزرسانی و در اولين فرصت دانش آموزان را براي سال تحصيلي 1400-1399 ثبتنام نمايند.
-مديران مدارس بايد از طريق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهي دانش آموزان اقدام و از ارجاع موردي دانش آموزان و اولياء آنان به کافینت براي سفارش انفرادي پرهيز نمايند.
-در صورت تمايل دانش آموزان و اولياء آنها میتوانند از طريق سامانه مذكور براي ثبت سفارش انفرادي اقدام كنند. نام كاربري براي ورود به سامانه، کد ملی دانشآموز و رمز عبور آنها شش رقم سمت راست شماره سريال شناسنامه دانشآموز است.
-بهاي کتابهای درسي براي ثبت سفارش گروهي، صرفاً بر اساس قیمتهای پشت جلد كتاب (ثبتشده در سامانه) است و دريافت هرگونه وجه اضافي ممنوع بوده و پيگرد قانوني دارد