وزیر آموزش و پرورش در دیدار نوروزی از سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس با تاکید بر اهمیت افزایش دایره مشارکتهای مردمی در عرصه مدرسهسازی گفت: باید این موضوع را به عموم جامعه تعمیم دهید.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار نوروزی از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و در جمع شورای معاونان و مدیران کل این سازمان ضمن تبریک سال نو و آرزوی تقویت امید، انگیزه و پیروزی برای مردم ایران اظهار کرد: یاد و خاطره مرحوم حیدری مدیرکل فقید نوسازی مدارس لرستان، مرحوم حسین علیمرادی خیر جوان و موسس خیریه دستیاری به دشتیاری و دیگر فعالان عرصه تعلیم و تربیت را گرامی میدارم.
وی ادامه داد: وجه مشترک همه ما مدیریت است و هر مدیری به دنبال عملکرد مناسب و دوره مدیریتی درخشانی است که برای دستیابی به این مهم توجه به چند شاخصه ضرورت دارد.
حاجی میرزائی با اشاره به اینکه باید به حل مساله توجه شود، گفت: همواره باید مشکلات را بشناسیم و آن را در قالب مساله در آوریم تا برطرف شود، البته ارزیابیها نشان میدهد در مواردی در این حیطه مشکل داریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزیابی میزان تحقق اهداف برای هر مدیری ضرورت دارد، گفت: یک مدیر موفق باید در ابتداي سال نقطه مطلوب را برای خود و مجموعهاش مشخص و برای تحقق آن برنامهريزي کند چراکه هدفمندی موجب همافزایی و نشاط میشود.
حاجی میرزائی با تاکید بر اینکه برای داشتن مجموعه پويا باید هدفمند حرکت کنیم، بیان کرد: به عنوان مثال در نوسازی مدارس برای استاندارسازی سیستم گرمایشی و جمعآوری بخاری نفتی هدفگذاری شد که به نتیجه رسید و باز هم باید این رویه در فعالیتها ادامه داشته باشد.
تاکید بر هدفگذاری برای تحقق هرچه بهتر مسئولیتهای سازمانی
وی با اشاره به ماموریتهای این سازمان و تلاش جهادی که تاکنون از سوی مدیران این مجموعه برای تحقق وظایف و مسئولیتها وجود داشته است، تصریح کرد: سازمان نوسازی مدارس در حوزه فضا و تجهیزات، ایمن سازی، تعمیر و نگهداری مسئولیتهايي دارد که باید برای بهبود عملکرد در هر کدام از این مسئولیتها هدفگذاری شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» اظهار کرد: بر این اساس باید هر کس در حوزه وظایف خود به تحقق اين هدف مهم اهتمام داشته باشد.
حاجی میرزایی با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: سیاستگذاری برای توسعه مشارکتها در میان همه افراد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و باید برای تحقق این موضوع هدفگذاری کنیم تابه این ترتیب راههای بدیعی هم در این مسیر بیابیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید دایره مشارکتهای مردمی را غیر از رقم و عدد در حیطه ورود هرچه بیشتر افراد افزایش دهیم، گفت: فرهنگ عمومی و دینی ما به این چنین موضوعاتی توجه ویژه دارد بنابراین با توسعه مشارکتها میتوانیم جمعیت بیشتری را در این عرصه داشته باشیم.
حاجی میرزائی با تاکید بر اهمیت مسئولیتهای اجتماعی گفت: در استانهای مختلف کشور مجموعههای فعالی داریم که باید با آنها وارد مذاکره شد؛ از طرفی مسئولیت اجتماعی وظیفه هر دستگاهی است و باید دین خود را بپردازند.
عملکرد قابل قبول نوسازی مدارس در بازسازی مناطق سیلزده
وزیر آموزش و پرورش سرعت تطبیق با شرايط جدید را از دیگر عوامل در موفقیت مدیریت عنوان كرد و گفت: در جریان مبارزه با کرونا شاهد تغییرات مثبت و منطبق با شرایط در آموزش و پرورش بودیم.
حاجی میرزائی با اشاره به اینکه سال سختی را پشت سر گذاشتیم گفت: این سختیها جوهره افراد و سازمانها را آشکار میکند و یکی از شاخصههای مدیریت را نمایانگر است که خوشبختانه سازمان نوسازی عملکرد قابل قبولی در این عرصه داشته است.
وی به ذکر چند نمونه از عملکرد مثبت و به موقع سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: بازسازی سریع مدارس مناطق سیلزده و زلزلهزده کشور و همچنين در بررسی خسارات ناشی از زلزله آذربایجان شرقی سازمان نوسازی مدارس جزو اولین دستگاههایی بود که وارد عمل شد.
گفتنی است؛ در پایان این دیدار وزیر آموزش و پرورش از بخشهای مختلف سازمان نوسازی مدارس کشور بازدید و با اعضای ستادی گفتگو کرد.