وزیر آموزشوپرورش در بازدید سرزده از اداره کل آموزشوپرورش شهر تهران اظهار كرد: پایش و رصد شاخصهای آموزشي و پرورشی مدارس بهطور روزانه و در تمامي سطوح آموزشوپرورش انجام شود.
صبح امروز محسن حاجی میرزایی در بازدید سرزده از اداره کل آموزشوپرورش شهر تهران، به بررسی روند اجرای طرح پایش و رصد شاخصهای آموزشي وپرورشی مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران، پرداخت.
حاجی میرزایی با اشاره به اينكه مسئله اصلی نظام تعلیم و تربیت در سال تحصيلي جاري، کیفیت آموزش است، اظهار كرد: باید از کیفیت آموزش تمام دانش آموزان مطمئن شویم. انجام درست این کار برعهده همه دستاندرکاران آموزشوپرورش ازجمله ادارات، مديران و معلمان است.
حاجی میرزایی ادامه داد: اگر ارتباط منظم از اداره کل تا مدرسه و خانواده را برقرار کنیم بسیاری از مشکلات حل میشود. باید بهطور روزانه از طریق سامانه شاد با سطح مدارس ارتباط بگیریم و گزارشهایی بهصورت روزانه داشته باشیم و درصورتیکه این شبکه منسجم را راهاندازی کنیم، ظرفیتی را ایجاد کردهایم که حتی بعد از کرونا و سالهای آینده هم میتوانیم ارتباط تمام سطوح آموزشوپرورش را در کوتاهترین زمان برقرار كنيم.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اینکه معلمان باید خود را مسئول تحقق اهداف آموزشی بدانند، تصریح کرد: معلمان مسئول کیفیت آموزش تکتک دانش آموزان هستند و لازم است از طریق شبکه آموزشی دانشآموز (شاد)، تلویزیون و بستههای آموزشی، آموزشهای لازم را به دانش آموزان ارائه دهند. البته معلمان با خلاقیتهای خود و شرايط دانش آموزان در هر مدرسه، به دانش آموزان آموزش میدهند و آموزشوپرورش هم از روشهای اثرگذار و خلاقانه استقبال میکند.
وي در ادامه تصريح كرد: با ارتباط مستمر و منظم همكاران و مسوولان اداره كل با مديران مناطق و ارتباط مديران مناطق با مديران مدارس و همچنين ارتباط مديران مدارس با معلمان و خانواده و ارتباط معلمان با دانش آموزان مي توانيم از ارائه آموزش باکیفیت به تکتک دانش آموزان مطمئن شويم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: بروز شرایط خاص مانند شيوع كرونا، نیازمند خلاقیت و مراقبت همهجانبه و جامع است. شرایط خاص امسال سرشار از موقعیتهای ویژه سازمانی است که باید بتوانیم با شناسایی آنها از این ظرفیتها بهگونهای درست استفاده کنیم.
حاجی میرزایی شبکه شاد را در ایجاد ارتباط سریع و صریح بین تمام سطوح آموزشوپرورش بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: شبكه شاد ظرفیت بالایی در ارتباط بین مدرسه و خانوادهها ایجاد کرده است و از طریق آن میتوانیم آموزشهای لازم را در مورد رفتار درست با فرزندان در ایام کرونا و کمک به ارتقاي یادگیری دانش آموزان از طریق اولیا، به خانوادهها ارائه دهیم و مطمئن شویم که با همکاری مداوم خانواده و مدرسه میتوانیم امسال را با بهترین حالت به پایان برسانیم و در اين راه خانوادهها شرکای استراتژیک نظام تعلیم و تربیت هستند.
وی گفت: در شرایط امروز، بايد همزمان با عمل و در مسير حرکت بیاموزیم و در کنار تمام موفقیتهایی که در این مسیر کسب خواهیم کرد، اندوختههای تجربی را ثبت کنیم و بهوسیله آنها ظرفیتهای مدیریتی را افزایش دهیم.
در ادامه اين بازديد عبدالرضا فولادوند، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح پایش و رصد شاخصهای آموزشي وپرورشی مدارس مناطق 19گانه شهر تهران، باهدف رصد و پایش شاخصهای آموزشوپرورش در شرایط بحرانی کرونا، در تمام مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران، بر اساس سه شاخص اصلی، پایش شاخصهای آموزشی، شناسایی نقاط ضعف و قوت هر فعالیت و تقویت فعالیتهای تأثیرگذار بر کیفیت یادگیری دانش آموزان در بستر مجازی برای نیمسال دوم سال تحصیلی، انجامشده است.
مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران افزود: در اجرای این طرح که از 7 دیماه آغازشده و تا 22 دیماه ادامه خواهد داشت و روزانه 8 گروه متخصص از اداره کل شهر تهران و 3 گروه از ادارات کل آموزشوپرورش مناطق 22 گانه به مدارس اعزام میشوند، بهطوریکه روزانه 200 مدرسه در شهر تهران مورد بازدید قرار خواهد گرفت تا نحوه اجرای این طرح در مدارس و کیفیت آموزش دانش آموزان از نزدیک موردبررسی و پایش قرار بگيرد.