وزیر فرهنگ:جهاد اقتصادی از موضوعات مهمی است که پرداختن رسانه ها به این مقوله باعث کار، تلاش و سازندگی بیشتر خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه ها باید بر اخبار مثبت متمرکز شوند تا بتوانند شرایط و فضای سرمایه گذاری خارجی را ایجاد کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی گفت: جهاد اقتصادی از موضوعات مهمی است که پرداختن رسانه ها به این مقوله باعث کار، تلاش و سازندگی بیشتر خواهد شد.
وی با تاکید بر این که رسانه ها باید بیشتر از گذشته به موضوع جهاد اقتصادی بپردازند و در این زمینه فرهنگسازی کنند؛ افزود: از آغاز سال تاکنون رسانه ملی در موضوع جهاد اقتصادی بیشتر فعالیت کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص برخی اقداماتی که باید رسانه ها در موضوع جهاد اقتصادی انجام دهند؛ اضافه کرد: در حال حاضر طرح های عظیم عمرانی در دست کار است که اگر درباره آنها اطلاع رسانی شود باعث امیدواری و ایجاد نگرش مثبت در مردم می شود.
وی با بیان این که موضوع جهاد اقتصادی موضوعی کلان و مدیریتی است اما مردم هم باید در آن مشارکت داشته باشند؛ گفت: یکی از تجربیات خوب در این زمینه، درخصوص موضوع هدفمند کردن یارانه ها اتفاق افتاد که با مشارکت همگانی رسانه ها، ذهنیت های منفی از بین رفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از رسانه ها به ویژه روزنامه ها و نشریات خواست به موضوع اشتغال بپردازند و افزود: دولت قصد دارد دو میلیون و پانصد هزار فرصت شغلی ایجاد کند که کاری سنگین و به همکاری رسانه ها نیازمند است.
حسینی اضافه کرد: نکته دیگری که نیازمند توجه بیشتر رسانه هاست، موضوع صادرات غیرنفتی می باشد و لازم است روزنامه ها و نشریات با تهیه خبر و گزارش بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازند.