وزیر فرهنگ : واقعیت های دفاع مقدس آنقدر جذاب است که اگر کسی بتواند فقط بخشی از آن را هم ترسیم کند، برای تحت تاثیر قرار دادن هر مخاطبی کافی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از تولید بازی های رایانه ای دفاع مقدس گفت: بازی هایی از این دست علاوه بر چشاندن لذت بازی به مخاطبان خود، آنها را با خصایل دلاورمردان دوران دفاع مقدس هم آشنا می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،حسینی در آئین رونمایی از چهار بازی رایانه ای با موضوع دفاع مقدس گفت: واقعیت های دفاع مقدس آنقدر جذاب است که اگر کسی بتواند فقط بخشی از آن را هم ترسیم کند، برای تحت تاثیر قرار دادن هر مخاطبی کافی است.
وی پس از رونمایی از بازی های «نبرد آلواتان»، «شکست حصر آبادان»، «نبرد خیبر» و «چریک» گفت: تولید این بازی ها حرکت مبارکی است که با استمرار آن می توانیم بخشی از دین خود را به شهدا ادا کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز نیاز است که با ابزارهای مختلف هنری پیام شهدا را به نسل جوان و نوجوان و جهانیان منتقل کنیم.
حسینی با بیان اینکه دفاع مقدس از پشتوانه های نظام در برابر هجمه بیگانگان است، گفت: انتظار داریم از همه هنرها و وسایل برای رساندن پیام انقلاب استفاده شود.
در مراسم «شب پایداری» که امشب در حوزه هنری برگزار شد، علاوه بر رونمایی از چهار بازی جدید با موضوع دفاع مقدس، از تولیدکنندگان آنها نیز تقدیر شد.
«نبرد آلواتان» حماسه آفرینی شهید کاوه را در غرب کشور و «شکست حصر آبادان»، عملیات نیروهای ثامن الائمه را برای خارج کردن این شهر از محاصره در قالب بازی روایت می کند. در بازی «چریک»، آزادسازی خرمشهر به تصویر درآمده و «نبرد خیبر» هم با شیوه ای متفاوت، روایتگر عملیات نیروهای ایرانی در جزیره مجنون است.