فاطمه قربان گفت : با توجه به رویکرد مدرسه محوری ، دوره ابتدایی آغازگر برنامه های تحولی وزارت آموزش وپرورش است و مسئولیت صیانت از وحدت و انسجام ملی با تقویت هویت مشترک اسلامی – ایرانی را برعهده دارد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش ، دوره ابتدایی را به عنوان بخش مبنایی نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی کشور، آغازگر برنامه های تحولی وزارت آموزش وپرورش نامید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، فاطمه قربان در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت : با توجه به رویکرد مدرسه محوری ، دوره ابتدایی آغازگر برنامه های تحولی وزارت آموزش وپرورش است و مسئولیت صیانت از وحدت و انسجام ملی با تقویت هویت مشترک اسلامی – ایرانی را برعهده دارد.
وی باتوجه به بیانات دکتر فانی ، سرپرست وزارت آموزش وپرورش مبنی بر سرمایه انسانی به عنوان عامل اصلی توسعه پایدار و وزارت آموزش وپرورش به عنوان محلی که زیر ساخت سرمایه انسانی کشور را تولید می کند ، افزود : مدرسه باید محور فعالیت های آموزش وپرورش و همه در خدمت تربیت دانش آموز قرار گیرند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد : مدارس ابتدایی که به گستردگی سرزمین پهناور و عزیزمان می باشد پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در تمامی آنها در اهتزاز است.
وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در دوره ابتدایی ادامه داد : از 25 هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، 17 هزار نفر با احتساب 70 درصد نیروی انسانی مرد به دوره ابتدایی اختصاص یافته است .
قربان با اشاره به این مطلب که کارگروه بهسازی منابع انسانی در معاونت ابتدایی تشکیل شده است ، اظهار کرد : تلاش این کارگروه در راستای دستیابی به راهکارهایی برای برخورداری از نیروی انسانی توانمند در دوره ابتدایی به منظور اجرای سند تحول بنیادین است که با تحول در روش ها حاصل خواهد شد.
وی از رشد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی خبر داد و گفت : تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی از 5 میلیون و 591 هزار دانش آموز به 6 میلیون و 850 هزار دانش آموز افزایش یافته است .
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با تقدیر از عملکرد معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور تصریح کرد : عملکرد این گروه در سال گذشته موجب احراز رتبه اول جشنواره شهید رجایی شد .