یکی از وظایف و سیاستهای جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دستیابی به سیاست تعدیل قیمتها (تنظیم بازار) و نهایتاً کاهش فشار اقتصادی بر اقشار کمدرآمد جامعه میباشد و لذا یکی از طرحهای مهم و قابل توجه که نقش بسزایی در این زمینه ایفا مینماید برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا به عنوان یکی از شیوههای جبرانی مواجهه با پدیده تقاضای فصلی میباشد.
به دنبال انتشار مطلبی مورخ15 /6 /92 از سوی خبرگزاری ایسنا با عنوان " استقبال نه چندان زیاد مردم از نمایشگاههای پاییزه" روابط عمومی وزارت صنعت ،معدن و تجارت به این شبهات پاسخ داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت متن جوابیه به شرح زیراست:
یکی از وظایف و سیاستهای جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دستیابی به سیاست تعدیل قیمتها (تنظیم بازار) و نهایتاً کاهش فشار اقتصادی بر اقشار کمدرآمد جامعه میباشد و لذا یکی از طرحهای مهم و قابل توجه که نقش بسزایی در این زمینه ایفا مینماید برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا به عنوان یکی از شیوههای جبرانی مواجهه با پدیده تقاضای فصلی میباشد.
این طرح همه ساله در مقاطع زمانی خاص که بیشترین تقاضا را برای کالاهای اساسی در بین عموم مردم دارد با هماهنگی سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و تشکلهای صنفی کشور اجرا میگردد و امسال نیز همچون سالهای گذشته، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا تحت عنوان «پاییزه 92» در تمام استانهای کشور در حال برگزاری است.
در همین راستا در تهران نیز در چهار نقطه نمایشگاههای موصوف در حال برگزاری میباشد که براساس اطلاعات دریافتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، استقبال از این نمایشگاهها در حد خوب ارزیابی شده است.
درخصوص مطالب عنوان شده پیرامون ورودیه نمایشگاه نیز باطلاع میرساند؛ مبالغ دریافتی در مبادی نمایشگاه صرفاً جهت پارکینگ خودروهای ورودی به نمایشگاه بوده و ارتباطی به مجریان برگزاری نمایشگاه ندارد.