فانی ، توسعه آموزش های فنی - حرفه ای ، تربیت معلم ، فعالیت های پرورشی بویژه فعالیت های قرآنی و تربیت دینی ، اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان را از تکالیف جدی خود خواند و اظهار کرد: این ها برای آن است تا پیام انقلاب اسلامی ، بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) یعنی همان روح دینی و معنوی در دانش آموزان حاکم شود
علی اصغر فانی ، وزیر آموزش وپرورش، نهادینه سازی عقلانیت و تدبیر ، مطالعات کارشناسی ، پژوهش پیش از عمل و استیفای حقوق معلمان را از اهداف پذیرش مسئولیت سکانداری این وزارتخانه از سوی خود توصیف کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، فانی امروز دوشنبه 6 آبان ماه در بین الصلاتین ظهر و عصر در محل نمازخانه ساختمان مرکزی وزارت آموزش وپرورش در جمع کارکنان ستادی این وزارتخانه با ابراز خرسندی از توفیق ادامه خدمت در جمع فرهنگیان و دانش آموزان کشور گفت : ابتدا لطف الهی و در ادامه به اتکای تلاش ها و تجربیات آموزش وپرورش پس از انقلاب اسلامی ، امیدوارم این 35 سال تجربه فشرده به برکت انقلاب اسلامی با کمک تک تک شما فرهنگیان عزیز مایه ساختن آموزش و پرورشی ، زیبنده نظام جمهوری اسلامی شود.
وی با تشکر از حسن ظن و اعتماد حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی ، رئیس جمهور دولت اعتدال، امید وتدبیر و قدردانی از نمایندگان مردم در خانه ملت اعم از موافق و مخالف افزود : امیدم بعد از خدا به حمایت های دولت ،مجلس و کمک های فرهنگیان است .
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به این مطلب که در اولین روز کاری این تکلیف را برای خود قائل هستم که سیاست های دولت تدبیر و امید و رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بویژه سیاست های کلی ابلاغی ایشان را دنبال کنم ، افزود : تمام این مطالب در سند تحول نظام آموزش وپرورش کشور به عنوان یک سند بالادستی که جامع اسناد بالادستی دیگر است ،جمع شده است که انشاء ا... بتوانم با کمک کارشناسان و متخصصان تعلیم وتربیت زمینه های اجرایی و اجرای آن را فراهم آورم .
وی با ارج نهادن به تلاش هایی که در سال های اخیر در رابطه با سند تحول نظام آموزشی کشور صورت گرفته است ، خاطر نشان کرد : این تلاش ها با نواقصی همراه است که شاید علت اصلی آن ،اجرای شتابزده سند باشد .
علی اصغر فانی ،با اعلام این مطلب که نظام آموزشی 3-3-6 بخشی از سند تحول نظام آموزشی است ، یادآور شد : بخش اصلی سند ، محتوا ، روش ها و رویه هاست که خلاء جدی در اجرای آن وجود دارد .
*اجرای نظام آموزشی 3-3-6 متوقف نخواهد شد
فانی با تاکید بر اجرای نظام آموزشی 3-3-6 ادامه داد : ضعف های اجرایی این نظام باید شناسایی و با تدبیر اصلاح شود وبه موازات آن با مطالعه بر عملیاتی کردن سند ، پیش نیازهای عملی آن فراهم آید .
وی ،تامین نیروی انسانی متعهد ، متخصص و توانمند درآموزش وپرورش برای جاری ساختن روح حاکم بر سند که همان حیات طیبه در دانش آموزان است را یک ضرورت خواند و اضافه کرد: تولید محتوا ، هدف گذاری و... از جمله فعالیت های تخصصی است که بدنه متخصص آموزش وپرورش و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی می توانند در انجام آن به آموزش وپرورش کمک نمایند .
وزیر آموزش وپرورش با اعلام این مطلب که مقررات وقوانین مورد نیاز با ثقل شورای عالی آموزش وپرورش پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: قبل از اجرای سند و ادعای آن باید نقشه راه آماده شود و در ادامه، کار به عنوان یک تکلیف شرعی ، قانونی و اداری دنبال شود.
وی با تاکید بر این مطلب که خود را مکلف به استیفای حقوق معلمان می دانم ، گفت : امیدوارم با کمک تمامی فرهنگیان این مهم حاصل آید.
علی اصغر فانی ، توسعه آموزش های فنی - حرفه ای ، تربیت معلم ، فعالیت های پرورشی بویژه فعالیت های قرآنی و تربیت دینی ، اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان را از تکالیف جدی خود خواند و اظهار کرد: این ها برای آن است تا پیام انقلاب اسلامی ، بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) یعنی همان روح دینی و معنوی در دانش آموزان حاکم شود.
وی با اشاره به این مطلب که خود را مکلف به ادامه راه شهیدان رجایی و باهنر در آموزش وپرورش می دانم ،عنوان کرد : همان طور که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی بیان کردم ،رجایی و باهنر ،الگوی مدیریت در آموزش و پرورش ایران اسلامی هستند.
وزیر آموزش وپرورش با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی بویژه 41 هزار شهید دانش آموز و فرهنگی ادامه داد : برخود تکلیف می دانم ، دیدگاه های امام شهیدان (ره) ، مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ورئیس جمهور را در آموزش وپرورش دنبال کنم و انشاءا... در اولین فرصت برای استماع رهنمودهای ایشان به محضرشان خواهم رسید.