نمایندگان اعزامی ایران از سازمان بنادر و دریانوردی در اولین اجلاس NCSR 1 که در مقر اصلی سازمان بینالمللی دریانوردی (لندن) برگزار شد ، شرکت کرده و سه سند جمهوری اسلامی ایران را که در کمیته بررسی اسناد NCSR 1 تهیه شده بود را ارائه کردند.
نمایندگان اعزامی ج.ا.ایران از سازمان بنادر و دریانوردی در اولین اجلاس NCSR 1 که در مقر اصلی سازمان بینالمللی دریانوردی (لندن) برگزار شد ، شرکت کرده و سه سند ج.ا.ایران را که در کمیته بررسی اسناد NCSR 1 تهیه شده بود را ارائه کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان اعزامی ج.ا.ایران از سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ملی نفتکش و شرکت فرودگاههای کشور در معیت نماینده دائم سازمان بنادر و دریانوردی (ج.ا.ایران) IMO در اولین اجلاس NCSR 1 که از تاریخ 9/4/93 تا 13/4/93 در مقر اصلی سازمان بینالمللی دریانوردی (لندن) برگزار گردید ، شرکت کرده و سه سند ج.ا.ایران را که در کمیته بررسی اسناد NCSR 1 تهیه شده بود را ارائه کردند.
این اسناد بعد از بحث و تبادلنظر در خلال اجلاس و حمایت برخی از کشورها مورد تایید قرار گرفتند.
1-سند اول ج.ا. ایران (NCSR 1/13/2) درخصوص لزوم تغییر در دستگاه EPIRB جهت جلوگیری از ارسال پیام خطا بود که همراه با کشور نیوزلند و فدراسیون بینالمللی نجات دریایی (IMRF) تهیه گردیده بود که پس از رایزنی های فراوان و دفاع در جلسات کارگروه برای اولین بار پیشنهاد ارائه شده توسط ایران به عنوان یک راهکار در کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی و هوایی (IAMSAR Manual)، چاپ 2016 این دستورالعمل لحاظ خواهد شد.
2-سند دوم ج.ا.ایران (NCSR 1/13/4) درخصوص لزوم تغییر در استراتژی ناوبری الکترونیک (E-Navigation) و همگام شدن آن با استراتژی پلن ارتقاء سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریایی (GMDSS Modernization) بود که به همراه کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، بلژیک، لوکزامبورک، سازمان بینالمللی ماهوارهای (IMSO)، سازمان بینالمللی هیدروگرافی (IHO) و کمیته بینالمللی رادیویی دریایی (CIRM) تهیه گردیده بود و با حمایت اکثریت آرا به تصویب رسید.
3-سند سوم ج.ا.ایران COMSAR 16/3/6 درخصوص لزوم تدوین استراتژی پلن در مباحث مربوط به نقش انسان در ارتقای سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریایی(GMDSS Modernization) مطرح بود و در آن درخواست شده تا نقش انسان از کاربر (operator) به ناظر (Supervisor) تغییر یابد، که با حمایت اکثریت قاطع آرا به تصویب رسید.
همچنین باتوجه به اینکه در سند اول درخواست شده بود تا یک دستگاه جدید جهت جلوگیری از پیامهای خطا (False alert) درنظر گرفته شود، موضوع پس از تصویب در کارگروه ارتقای سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریایی (GMDSS Modernization) مقرر گردید تا در اجلاس آینده کمیته ایمنی دریایی (MSC) مورد بررسی قرار گیرد.