دومین دوره کارگاه آموزشی«آشنایی با نهضت بینالمللی صلیب سرخ و هلال احمر و فعالیت های بشردوستانه بینالمللی» با هدف آشنایی هر چه بیشتر خبرنگاران رسانههای مختلف با اهداف بشردوستانه و ماهیت وجودی جمعیت هلالاحمر و کمیته بینالمللی صلیب سرخ برگزار شد.
دومین دوره کارگاه آموزشی«آشنایی با نهضت بینالمللی صلیب سرخ و هلال احمر و فعالیت های بشردوستانه بینالمللی» با هدف آشنایی هر چه بیشتر خبرنگاران رسانههای مختلف با اهداف بشردوستانه و ماهیت وجودی جمعیت هلالاحمر و کمیته بینالمللی صلیب سرخ برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ادارهکل روابطعمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر، این کارگاه یک روزه به همت روابطعمومی جمعیت هلال احمر و همکاری معاونت بینالملل و امور بشردوستانه این جمعیت و دفر کمیته بینالمللی صلیبسرخ در ایران با شرکت حدود 70 تن از خبرنگاران رسانههای مختلف برگزار شده است.
مدیرکل روابطعمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر ایران در افتتاحیه این دوره با تشریح اهداف برگزاری این کارگاه به مصوبه شورای اطلاعرسانی دولت اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه همه دستگاههای اجرایی موظفند تا آموزشهای تخصصی مرتبط با حوزه کاری خود را به خبرنگاران مرتبط با حوزه خود آموزش دهند.
وحید رحمتی افزود: جمعیت هلالاحمر علاوه بر این کارگاه آموزشی، با برگزاری دورههای مختلف تخصصی در حوزه امداد و نجات، خبرنگاران را با فنون و روشهای امداد و نجات در حوادث آشنا کرده است.
وی همچنین از تداوم برگزاری دورههای امداد و نجات ویژه خبرنگاران خبر داد و اظهار کرد: ارائه آموزشهای تخصصی به خبرنگاران حوزه هلالاحمر کمک زیادی به خبررسانی آگاهانه و تخصصی خواهد کرد؛ چرا که این حوزه دارای اصطلاخات تخصصی خاص خود است.
همچنین خالقی، مدیرکل تشریفات معاونت بینالملل جمعیت هلالاحمر نیز با بیان اینکه در حوادث و سوانح خبرنگاران میتوانند با اطلاعرسانی صحیح و دقیق کمک بسیار زیادی به مدیریت جمعیت هلالاحمر کنند، گفت: ضروری است تا خبرنگاران خستگیناپذیر هلالاحمر با مفاهیم تخصصی این حوزه آشنایی کامل داشته باشند.
پوریا عسگری، رییس بخش ارتباطات و همکاریهای کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز با تاکید بر تاثیرگذاری رسانه بر افکارعمومی، گفت: کارکرد رسانهها هدایت افکار عمومی به مسائل تعریف شده مورد نظرشان است.
وی با اشاره به اینکه نگاه افکار عمومی به هلالاحمر از قلم و دریچه دوربین خبرنگاران شکل میگیر، گفت: ایجاد یک تصویر درست در منظر افکار عمومی در گرو فعالیت حرفهای و آگاهانه رسانه است.