همایش گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات با حضور مسئولان روابط عمومی های مجموعه بزرگ وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از (شادا)، محمد خزاعی رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران طی سخنانی در این همایش به طرح مبحث "مهندسی افکار عمومی" و تاثیر آن بر مخاطبان سازمان ها و به ویژه سازمان ها و دستگاه های دولتی پرداخت.
وی مدیریت افکار عمومی و تاثیرگذاری آن بر مردم را امری بسیار خطیر، مهم و نیازمند تدقیق و توجه بیشتر خواند و گفت: توجه یا عدم توجه به این امر تاثیر زیادی در بحران زدایی یا بحران زایی در جامعه دارد.
وی در ادامه سخنان خود، مواردی چون سرعت، دقت، زمان سنجی، مخاطب شناسی، صداقت، اشراف اطلاعاتی، دانش روابط عمومی، ابزار شناسی، ارتباطات قوی و حسن شهرت را از جمله شاخص هایی خواند که در کار روابط عمومی باید مورد توجه قرار گیرند.
خزاعی در خاتمه سخنان خود، روابط عمومی را از مهم ترین و کاربردی ترین بخش های وزارت اقتصاد خواند که اهمیت آن با هیچ بخش دیگری قابل مقایسه نیست.
این گزارش حاکی است، سید مالک حسینی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت متبوع نیز طی سخنانی در این همایش، با اشاره به حماسه پرشکوه انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و رای اعتماد مجدد مردم به دولت آقای روحانی، این انتخابات را نقطه عطفی در تاریخ انتخابات و یک نه معنادار به وعده های عجیب و غریب یارانه ای خواند.
وی معرفی و اطلاع رسانی مناسب از خدمات دولت به مردم را یکی از عوامل اقبال مجدد مردم به دولت مستقر خواند و گفت: در حوزه خانواده بزرگ وزارت اقتصاد، ما با کمک و همدلی همکاران وزارتخانه و زیر مجموعه ها و ادارت کل استانی، پروژه بزرگ "۱۰۰ روز ۱۰۰ اقدام" را رقم زدیم؛ کاری که بدون همیاری و عشق همکاران به وزارت متبوع و برخورداری از روحیه بالای همنوایی گروهی امکانپذیر نبود.
حسینی پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به چهار میلیون زوج جوان و اعطای تسهیلاتی معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۲۲ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط را از جمله بخش کوچکی از دست آوردهای مجموعه وزارت اقتصاد عنوان کرد که در قالب پروژه موفق "۱۰۰ روز ۱۰۰ اقدام" برای مردم اطلاع رسانی شده است.
وی این پروژه را به نقل از مسئولان شورای اطلاع رسانی دولت، یک اتفاق نادر خواند که بدون تلاش مجموعه خانواده بزرگ وزارت اقتصاد، ابتر میماند.
مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد، تصریح کرد: پس از حماسه انتخابات پرشور ۲۹ اردیبهشت ماه، ماموریت و مسئولیت ما در مقابل مردم سنگین تر شده و از این پس، کار در روابط عمومی، نیاز به نوعی مجاهدت دارد.
وی گفت در بازه زمانی فعلی نوعی نیاز احساس می شود که برخی اطلاعات مهم انجام شده وزارت اقتصاد به شکل و زبانی ساده برای عموم مخاطبان تشریح و اطلاع رسانی شود.
این گزارش حاکی است: محمد آقاسی رییس مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نیز طی سخنانی در این همایش به تشریح چرایی، اهمیت و چگونگی اجرای نظرسنجی در راستای ایفای وظایف درون و برون سازمانی روابط عمومی ها پرداخت.
این گزارش حاکی است، محمد آقاسی، بعدازظهر امروز یک کارگاه آموزشی در خصوص نحوه و کیفیت انجام پروژه های افکارسنجی برای شرکت کنندگان در این همایش برگزار کرد.