دبیرکل جمعیت هلال احمر در بازدید از مراکز درمان بین راه نجف تا کربلا، ارائه خدمات هماهنگ و بینقص به زائران را نتیجه همدلی، برنامه ریزی و داوطلب محوری دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر محمود محمدی نسب در حاشیه بازدید از بیمارستان حیدریه واقع در عمود ۵۸۰ و درمانگاه مستقر در عمود۱۰۸۰گفت:در کمیته امداد و نجات ستاد اربعین که ریاست آن با جمعیت هلال احمر است حدود شش ماه برنامه ریزی و تمام کمبودها و نقص های سال گذشته شناسایی شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره تامین تجهیزات، دارو و کادر درمانی برای خدمت رسانی به زائرین افزود:این اقلام و کادر درمانی نیازمند لجستیک هماهنگ و برنامهریزی بالایی بود چرا که این نیروها از لحاظ کیفی نیز بایدسنجش میشدند.
محمدینسب مهمترین شاخصه ارائه خدمت در اربعین امسال را داوطلب محور بودن آن دانست وگفت: این خدمات در ۴۰ مرکز درمانی و پایگاه جمعیت هلال احمر به زائرین اباعبدالله در ایام اربعین ارائه می شود که از این تعداد۲۴ مورد مربوط به گروههای داوطلبی است.
وی با اشاره به اینکه گروههای داوطلبی برمبنای استاندارد و پروتکل خاصی سازماندهی شدند،گفت: در بازدیدهایی که انجام شده رضایت عمومی از خدمات هلال احمر وجود دارد و این تلاش ها تمرینی است برای آمادگی بیشتر که البته از لحاظ معنوی نیز در خور تقدیر است.