وزیر آموزشوپرورش در گفتگوی صمیمی با مدیران ستادی با تأکید بر اجرای عدالت آموزشی اظهار كرد: عدالت آموزشي بايد با ارائه فرصتهای برابر آموزشي محقق شود.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاعرسانی آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در دیدار صمیمانهای که با مدیران حوزه ستادی در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی انجام شد، بر ضرورت گفتگوی بیشتر و تقریب نظرات تأکید و اظهار کرد: سازمانها همانند انسانها دارای حیاتی محدود هستند که بهمرور از توانایی آنها کاسته میشود و روزی دچار مرگ میشوند لذا طول عمر متوسط سازمانها همانند انسانها است اما سازمانها میتوانند با تلاش با شادابی به حیات خود ادامه دهند.
وی با اشاره به اينكه نظام تعلیم و تربیت باید بداند به چه سمت و سویی حرکت میکند، گفت: گاهی اوقات بهمرورزمان مشکلات، محدودیتها و موانع موجب فراموشی اهداف یک سازمان میشود. لذا در بسیاری از موارد علیرغم تلاش برخی دستگاهها بازهم مأموریت اصلی آنها مغفول مانده است.
وی خاطرنشان کرد: سند تحول اهداف و جهتگیریهای مختلف تعلیم و تربیت را مشخص کرده است اما آیا در نظام سنجش ما نیز همین اهداف مورد ارزیابی قرار میگیرند؟ لذا این موضوعها باید موردتوجه قرار گیرد.
وزیر آموزشوپرورش اظهارکرد: چشم انداز یک مجموعه فقط نبايد روی کاغذ مکتوب شده باشد، بلکه چشم انداز درک روشن اعضای یک مجموعه از اهداف وآینده سازمان خود و حرکت به سمت آن است.
وی اضافه کرد: هیچ مدیری حق ندارد به علت مشکلات و محدودیتهای موجود از مسئولیتهای اصلی کوتاه بیاید واز اهداف غافل شود زيرا تعلیم و تربیت بار خطیری است که بر عهده ما گذاشته شده است لذا باید تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف آن به کار گیریم.
وی بالندگی و سرزندگی را برای یک کشور حیاتی دانست و تصریح کرد: باید سازمانی داشته باشیم که به خلاقیتهای ما عرصه ظهور و بروز دهد و عرصه خدمتی ما محل تجلی همه ارزشهای ناب باشد.
حاجی میرزایی اظهارکرد: سند تحول مجموعهای مدون و ساختاربندی است که هنوز روی کاغذ است لذا باید این سند تبدیل به عمل شود و به مفهوم تربیت چند ساحتی تبديل شود و این مهمترین مأموریتی است که باید انجام شود و نیازمند تلاش همه افراد است.
وی با اشاره اتخاذ روشهای حمایتی نادرست از قشر مستضعف در ابتداي انقلاب تصریح کرد: بهجای کمک به افراد نیازمند باید شرایطی را فراهم کنیم تا آنها بتوانند روی پای خود بایستند لذا اگر چنین نشود نیازهای آنها پایانی ندارد و همواره اقدامات حمایتی باید ادامه یابد.
عضو کابینه تدبیر و امید گفت: در خیلی از موارد ما قادر نیستم مشکل خود را در قالب یک مسئله ارائه دهیم و یا اینکه مسئله را نمیتوانیم بهخوبی توضیح دهیم لذا مسئله زمانی حل میشود که بهخوبی ارائه شود و یکی از معضلات امروز جامعه عدم ارائه درست و مناسب مسائل است.
وی بر فعال کردن همه ظرفیتهای موجود تأکید و عنوان کرد: باید تفکر حل مسئله را در جامعه اشاعه دهیم تا مجموعههای ستادی زنده و پویایی داشته باشیم لذا هرکسی باید برای تحقق اهداف تلاش کند.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره ساحتهای ششگانه سند تحول گفت: هیچیک از مسائل ما خارج از ساحتهای ششگانه سند تحول نیست لذا كمبودي در اسناد بالادستي نظام تعليم و تربيت نداريم و بايد براي اجرايي كردن اين اسناد اقدام كنيم.
وی در خصوص عدالت آموزشی اظهارکرد: باید فرصتهای آموزشی باکیفیت بهتر و مناسبتتری توزيع شود و در صورت عدم ايجاد فرصتهاي آموزشي با كيفيت جامعه را با مشكلاتي مواجه خواهيم كرد.