رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اظهار كرد: دبيران متخصص تهراني با آموزش الكترونيك در دورترين روستاهاي كشور تدريس میکنند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، مجتبی زینیوند در شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی شهر تهران، اظهار كرد: این سازمان از شهریورماه بهطورجدی موضوع آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم را پیگیری کرده و در نخستين گام، شش منطقه از استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده است. این طرح که آشتی با آموزش نامگذاری شده است، مناطق چابهار، لاشار، نیک شهر، قصرقند، کنارک و دشتیاری را تحت پوشش قرار میدهد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: 16 کلاس در این مناطق فعال شده است و 54 کلاس اقماری نیز در روستاها تعریف شده و آماده بهرهبرداری است. اپلیکیشنی با استاندارد لازم و محتوای آموزشی غنی طراحی شده و در این کلاسها در اختیار دانش آموزان بازمانده از تحصیل قرارگرفته است. با کمک معلمان خبره تاکنون 3140 ساعت محتوای آموزشی مربوط به پایههای ششم تا دوازدهم تهیه شده و درگروه علوم انسانی نیز در حال تولید محتوای بیشتری هستیم.
وی در ادامه توضیح داد: مدل آموزشی ما درکلاسها ترجیحاً گروهی است اما در مکانهایی که فقط یک، دو یا سه دانشآموز بازمانده از تحصیل داشته باشیم وارد مدل انفرادی آموزش میشویم.
زینی وند تصریح کرد: در مدل آموزش گروهی یک نفر مشاور آموزش دیده بهعنوان کارشناس مقیم و از طریق مدرسه آموزش از راه دور استخدام شده است. وسیله کار اولیه در این آموزشها تلویزیون 55 اینچ است همچنین ابزار آموزشی دیگر آن شامل بستههای آموزشی با محتوای درسی و مودم و لپتاپ است که در اختیار کارشناس مقیم قرارگرفته است. در مدل انفرادی، دانشآموز از طریق مشاور به کلاسهای گروهی وصل میشود. فضای آموزشی نیز میتواند هر مكان مناسبی همچون مسجد، پایگاههای بسیج، خانه فرد معتمد روستا مانند دهیار و یا شورای محله باشد.
وی در ادامه گفت: میانگین کلاسهای گروهی 17 دانشآموز است و میتواند بیشتر از این جمعیت دانشآموزی را پوشش دهد همچنین مواردی مانند هزینه ایاب و ذهاب و هزینه اینترنت نیز از برآوردهای طرح است.
زینی وند گفت: طرح آموزش الکترونیکی، گامی متفاوت در راستای عدالت آموزشی است. در این طرح دبیر متخصصي در تهران به شکل آفلاین و آنلاین محتوای درسی را ارائه میدهد و دانش آموزان در روستاهای دور مانند سیستان و بلوچستان در راستای عدالت آموزشی از آن استفاده میکنند.