معاون برنامهریزی و توسعه منابع در نشست مشترک با سازمان آموزشوپرورش استثنایی از پرداخت ضريب 1 و 2 دهم نیروهای آموزشوپرورش استثنایی تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزشوپرورش، علی الهیار ترکمن در نشست مشترک شورای معاونان سازمان آموزشوپرورش استثنایی و معاونت برنامهریزی و توسعه منابع که در راستای بررسی مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه تشکیل شد، اظهار کرد: مطالبات سنوات ارفاقی نیروهای آموزشوپرورش استثنایی هم اولویت با پرداخت حقوق است و این مطالبات در سریعترین زمان پرداخت خواهد شد.
وی افزود: ضریب یک و دودهم کارکنان آموزشوپرورش استثنایی نیز تا پایان سال ۹۳ پرداخت نشده است که بر اساس تفاهم صورت گرفته شده این مطالبات در سال جاری پرداخت خواهد شد.
الهیار ترکمن در خصوص استقلال ادارات استثنایی استانها نیز گفت: تبدیل این ادارات بهعنوان یک منطقه آموزشوپرورش در شورای سازمان آموزشوپرورش استثنایی به تصویب رسیده است که برای حل موانع قانونی آن کارگروهی با حضور کارشناس سازمان امور اداری و استخدامی تشکیل خواهد شد.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز جهت بهکارگیری ۵۰۰ نیروی توان بخشی طرحی و بخشی از اعتبار مورد نیاز جهت ضد عفونی پایگاههای طرح سنجش تخصیص خواهد یافت.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی نیز در این نشست اظهار کرد: این سازمان تخصصیترین بخش وزارت است زیرا در کنار آموزشوپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، بحث توان بخشی این دانش آموزان را نیز پیگیری میکند.
وی از کمبود 12 هزار نیرو در آموزشوپرورش استثنایی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تخصصی بودن این نیروها نسبت به آموزشوپرورش عادی و پایین بودن تراکم استاندارد کلاسی تأمین این میزان نیرو بسیار مشکل است.
حسینی بابیان راهکارهای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی گفت: اختصاص سهمیه ویژه در آزمون استخدامی، استفاده از 500 نیروی طرحی متخصص توانبخشی، استفاده از سرباز معلم، معلم تماموقت و حقالتدریس، نیروهای خرید خدمات و استمرار خدمت بازنشستگان ازجمله راههای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی است.
وی بر احیای امتیازات قانونی نیروهای آموزشوپرورش استثنایی تأکید و عنوان کرد: افزایش امتیاز حق شغل و شاغل کارکنان، سنوات ارفاقی مشترکین صندوق تأمین اجتماعی، پرداخت مطالبات ناشی از اعمال ضریب 1.2 کارکنان آموزشوپرورش استثنایی ازجمله موارد قانونی است که نیازمند پیگیری است.