مشاور امور زنان وزير آموزشوپرورش در تشریح مفاد توافقنامه با معاونت رئیسجمهور در امور زنان و خانواده؛ جذب دختران بازمانده از تحصيل به چرخه تحصيل 5 استان، آموزش مهارتهای " كودك ياري " به دانش آموزان و آموزش افزايش مشاركت اجتماعي دختران را از مهمترین مفاد اين توافقنامه عنوان كرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از آموزشوپرورش، فرحناز ميناييپور در حاشيه آئین انعقاد توافقنامه وزارت آموزشوپرورش با معاونت رئیسجمهور در امور زنان و خانواده گفت: پروژههایی كه براي سال 99 در اين مراسم امضاء شده است، شامل: جذب دختران بازمانده از تحصيل به چرخه تحصيل 5 استان، آموزش مهارتهای " كودك ياري " به دانش آموزان، آموزش افزايش مشاركت اجتماعي دختران و آموزش مهارتهای گفتگو و ارتباط مؤثر است، لذا اميدواريم بتوانيم امسال با كمك و همكاري معاونت امور زنان رياست جمهوري و حمايت وزير آموزشوپرورش به شكل حداكثري و مطلوب اين پروژهها را اجرا نماييم.
مشاور امور زنان وزير آموزشوپرورش گفت: اين پروژههای بر اساس ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه و همچنين ماده 102 سياستهاي كلي ابلاغي جمعيت مبني بر تحكيم بنيان و پايداري خانواده تنظيم و اجرا میشود كه حسب اين توافقنامه معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، حسب اقتضاء ناظر يا ناظريني براي نظارت بر اجراي مفاد موافقتنامه تعيين میکند و دستگاه مجري يعني آموزشوپرورش مكلف به همكاري با ناظران اين معاونت است.
ميناييپور گفت: دفتر امور زنان به عنوان دستگاه مجري هرساله موظف است بر اساس توافق انجام شده پروژههای مدنظر را در چهارچوب توافق به مطلوبترین شكل انجام داده و گزارش اجراي پروژه را هر 3 ماه حسب توافق گزارش عملكرد مرحلهای و حداكثر يك ماه پس از پايان اجراي پروژه، گزارش كامل عملكرد فعالیتها را به معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري ارسال نمايد.
مشاور امور زنان وزير آموزشوپرورش در پايان با اشاره به گزارشي از عملكرد سال 98 كه در اين آيين ارائه شد، گفت: محرومیتزدایی آموزشي و پرورشي از دختران، بسترسازی مناسب جهت توسعه شایستگیها و افزايش نقشآفرینی دختران دانشآموز و توانافزایی و ارتقاي شغلي و مديريتي زنان فرهنگي را به عنوان مهمترین اهداف دفتر امور زنان وزارت آموزشوپرورش است.
وي در پايان گفت: در اين آيين به طور مفصل به جزييات اقدامات انجام شده در طرحها و پروژههایی همچون طرح گفتگوي بين نسلي، تدوين بسته عملياتي بازگرداندن دختران بازمانده از تحصيل، برنامههای انجام شده با توجه به محدودیتهای ناشي از شيوع ويروس كرونا، تقويت مهارتهای ارتباطي اولياء و دانش آموزان، طرح بهبود وضعيت آموزشي – بهداشتي دانش آموزان دختر مناطق محروم و آموزش حقوق به كودك پرداخته شد.