معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در دفاتر سازمان تاکید کرد موضوع QRcode خوان کردن کتابهای درسی باید برای سال آینده انجام شود و برای مهر آینده دانشآموزان امکان دسترسی آسان به محتوای کتابهای درسی از طریق QRcode خوانها را داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی در نشست شورای مدیران سازمان که با حضور تعدادی از مسوولان حوزههای تربیت و یادگیری و مدیران سازمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله گفت: از خداوند متعال میخواهم همهی ما را در صیانت از راه آن بزرگوار با وحی الهی و دلالتهای پروردگار، موفق و منصور بدارد.
رئیس سازمان پزوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد: موضوع QRcode خوان کردن کتاب های درسی باید برای سال آینده انجام شود و برای مهر آینده دانش آموزان امکان دسترسی آسان به محتوای کتاب های درسی از طریق QRcode خوان ها داشته باشند.
وی با تأکید بر اهمیت محتوای مفید مجلات رشد برای معلمان و دانش آموزان گفت: برای ترویج و تبلیغ بهتر و استفادهی مخاطبان، فرآیند تولید مجلات مستمر پیگیری شود.
ملکی در ارتباط با برنامههای تحولی گفت: اوضاع تحول را در سازمان به صورت موردی و گروه به گروه رصد میکنم.از جزییات عملکرد گروهها و مسوولان آن آگاهم و لازم است که به هوشیاری خود بیافزاییم و بدانیم الان در چه نقطه ای هستیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بعد اجرایی عملکرد دو دفتر متوسطه نظری و فنی و حرفه ای گفت: تحول در شرایط کنونی رسالت ما است. بین رسالت و وظیفه تفاوت است. اگر در سازمانی یک فردی وظیفهی خود را انجام ندهد از کارآمدی او کاسته میشود ولی اگر رسالت خود را انجام ندهد از موجودیت او کاسته میشود چون رسالت رابطهی مستقیم با موجودیت یک چیز دارد. اگر رسالت به درستی انجام نشود سازمان زیر سوال میرود . تحول در شرایط کنونی وظیفهی شما نیست رسالت شما است در دل رسالت وظایف نهفته است.
وی از حاضرین خواست در مورد شیوه های حرکت در راستای تحقق این رسالت، خود را ارزیابی کنند و گفت: ما یک تعهد انقلابی برای تحقق این امر داریم چرا که از بالاترین مسوول این کشور یعنی مقام معظم رهبری تا دانش آموزان، منتظر این تحول هستند.
وی با یادآوری شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی گفت: تعبیر ما در سازمان پژوهش از این شعار یعنی نه الگوهای غربی و نه الگوهای مارکسیستی؛ بلکه الگوهای جوشیده از درون است. این شعار در هر دستگاهی به یک روش معنا میشود لذا عمل به این شعار یعنی تولید الگوهای بومی مبتنی بر فلسفهی تعلیم و تربیت اسلامی.
وی با برشمردن ویژگی های کلی برنامه درسی تحولی براساس اسناد تحولی؛ پنج ویژگی را به صورت مشروح بیان کرد. "ارزش مداری برنامه های درسی" یعنی جهت گیری درست و ارزشی علم، "علمی بودن" از وجوه مختلف و اعتبار نظریههای علمی؛ "بین رشته ای" "جامع نگری و همه جانبه نگری" "تفکر محوری محتوای درسی" پنج راهبرد ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در مواجه با برنامه ریزی تحولی در سازمان پژوهش بود.