وزیر آموزش و پرورش در آئین رونمایی از طرح خوانا گفت: در بسته تحولی طرح خوانا، خلق نتایج واقعی را پیگیری می کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در آئین رونمایی از بسته تحولی طرح خوانا که در ساختمان شهید رجایی و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش از طریق ویدئوکنفرانس و بستر شبكه شاد، برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح در دوره ابتدایی دارای اهمیت فراوانی است و قطعا در این طرح تحولی ما به دنبال خلق نتایج واقعی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شواهد تجربی و مطالعات نظری نشان می دهد که مهارت های طرح خوانا دارای نقش راهبردی در تکمیل شخصیت و پرورش كودكان است که میتواند در تعیین مسیر آینده زندگی و فعالیتهای كودكان موثر باشد، بنابراین مهارت های چهارگانه؛ خواندن، نوشتن،گوش دادن و سخن گفتن نقش تعیین کننده ای در آینده و زندگی افراد دارند.
وی ادامه داد: انسان هایی که خوب گوش می دهند، بهتر و بیشتر می فهمند، همچنین افرادی که بهتر سخن می گویند، اعتماد به نفس و تعامل بهتری با سایر افراد جامعه دارند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: مهارت های چهارگانه؛ خواندن، نوشتن،گوش دادن و سخن گفتن، مهارت هایی است که در دوره ابتدایی باید شکل بگیرد و اگر به خوبی در دانش آموزان محقق و در شخصیت آنها نهادینه شود كودكان ما در آینده ، زندگی بهتری در جامعه خواهند داشت.
وی افزود: انسانی که بهتر گوش میکند عالم تر، عمیق تر و فهیم تر است، انسانی که میتواند خوب سخن بگوید و سخن خوب بگوید اعتماد به نفس بیشتری دارد.
عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: اجرای بسته تحولی طرح خوانا اقدامی است که اگر به درستی انجام شود آثارش ماندگار خواهد بود زیرا فرد در طول زندگی اش از این مهارت ها بهره مند می شود و خود را در برابر حوادث مصون می سازد.
وی با بيان اهميت طرح خوانا در ساختن آينده كودكان تصريح كرد: با اجراي این طرح هرگز به دنبال اقدامات نمایشی نیستیم؛ بلکه به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم وکیفیت بیش از کمیت برای ما اهمیت دارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این بسته تحولی 5 درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی مشارکت دارند، اظهار كرد: اگر به آموزش دانش آموزان شركت كنندگان اين طرح متمركز شويم، به نتايج خوبي خواهيم رسيد. اصراری در افزايش شركت كنندگان در اين طرح نداريم بلكه کیفیت اجرا مهم تر است و باید روش های مناسبی برای ارزشیابی این دستاورد پیدا کنیم و مطمئن شویم که این طرح به نتايج خود مي رسد.
وی در پايان گفت: باید روش برای ارزشیابی این طرح داشته باشیم؛ بنابراین مدیران کل آموزش و پرورش استان ها به صورت هفتگی این طرح را کنترل و مورد ارزیابی قرار دهند.