معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: مسابقات بازی های جدی رایانه ای اتفاق خیلی خوبی است که در یک بستر کاملاً آماده شکل گرفته و حتماً بازتاب آن در اجتماع و در زندگی فردی و رفتار خود جوان موثر خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان در آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه بازی های جدی ۱۳۹۹ که با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و سه اداره کل ورزش و جوانان استان های تهران، تبریز و اصفهان امروز برگزار شد، گفت: این مسابقات یکی از کارهای خوبی است که در این چند سال اخیر در حوزه فضای مجازی و بازیهای رایانهای و با همکاری خوب بین ما و بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور رقم خورده است. وی طی سخنانی که به صورت ویدیویی در بستر آپارات گیم پخش شد، اظهار داشت: ۹۰ درصد گیمرها در سنین جوانی، نوجوانی و کودکی به سر می برند و باید بتوانیم از این فضا برای دادن پیام هایی که ممکن است به صورت عادی زیاد مورد توجه این سنین قرار نگیرد استفاده و در حین انجام بازی پیام را چه خودآگاه و چه ناخودآگاه به آنها منتقل کنیم تا در ضمیرشان نهادینه شود. تندگویان ادامه داد: کارهای مختلفی در این خصوص انجام دادهایم و پیام های مختلفی در این چند دوره بازی های رایانه ای تولید و ارائه شده است که عمده پیام ها را نگاه کرده بودند. در این دوره هم که در تهران اصفهان و تبریز برگزار می شود، در حالی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، بستر خوبی مهیاست تا بتوانیم پیام رسانی در حوزه کرونا را در چند سرفصل شامل پیشگیری، مبارزه با این بیماری و پساکرونا در قالب بازی ها ارائه دهیم. وی با بیان این که از هر صد ایرانی تقریبا ۳۸ نفر بازی مجازی انجام می دهند، افزود: از این آمار قابل توجه، تقریباً ۹۰ درصد از طریق تلفن همراه و مابقی هم از راه های مختلف در بازی ها حضور دارند و به طور میانگین روزانه ۴۰ دقیقه از وقت این افراد را می گیرد. تندگویان اظهار داشت: ما با بنیاد بازی های رایانه ای قبل از این هم در مباحث روانی و اخلاقی در حوزه مشاورهها همکاری داشتیم و با ما همراه بودند و حالا هم در موضوع کرونا هم با ما همکاری میکنند. از وزارت بهداشت هم در تولید پیام ها و اطلاعرسانی کمک گرفتیم و در مجموع این کار اتفاق خیلی خوبی است که در کشور از یک بستر کاملاً آماده شکل گرفته و حتماً بازتاب آن در اجتماع و در زندگی فردی و رفتار خود جوان موثر خواهد بود. معاون امور جوانان گفت: در بحث مسئولیت پذیری، مهارت های ارتباطی، نحوه حضور در اجتماع و غیره سعی می کنیم در قالب پیام های مشخص از طریق بازی های رایانهای پیام رسانی کنیم. وی به جوانان و نوجوانان ایرانی پیشنهاد داد؛ وقتی که این بستر خوب به وجود آمده و بازی ها ساخت تولیدکنندگان داخلی است و هیجانات و سبک بازی خوبی دارد حتماً به سمت این بازی ها بیایند و در این دوران شیوع کرونا که همه خانه نشین شده ایم حتماً از بازی های ایرانی بهره برداری و در کنار آن از جوایز مسابقات هم استفاده کنند. تندگویان اظهار داشت: جوانان با استقبال از بازی های ایرانی عملاً به بازی سازان ایرانی کمک می کنند و همچنین ما را هم در انجام رسالتمان یاری می دهند. وی در پایان با بیان این که در عرض ۱۰ سال اخیر آمار استفاده از بازی های ایرانی ۹ برابر شده است، گفت: امیدوارم این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا فرزندان ما در محیط های امن بازی های داخلی که هم فضای جذاب و هم هیجانات مناسبی دارد فعالیت کنند.