تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی امضاء شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا ، این تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل تجربیات علمی و فراهم آوردن زمینههای همکاری در جهت توسعه تحقیقات کاربردی، مشاوره علمی، اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی با امضای علی رسولیان معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و مرجان فقیه نصیری رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی منعقد و مبادله شد.
همکاری و پشتیبانی از انجام پژوهشهای حوزه صنایع کوچک و متوسط بر مبنای نیازها و مسائل بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، تشکیل هستههای مشاوره برای بررسی، تحلیل و ارائه راه حل برای مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت با محوریت صنایع کوچک و متوسط کشور، برنامهریزی برای تألیف، تدوین، چاپ، انتشار و مبادله گزارشها، مقالات، کتب و نشریات علمی بهصورت مشترک، نیازسنجی، برنامهریزی، اجرای کارگاهها و دورههای آموزشی کاربردی در جهت توانمند سازی نیروی انسانی با استفاده از ظرفیتها، امکانات و توانمندیهای مشترک، برگزاری دورههای آموزشی و تورهای صنعتی و اعزام و پذیرش هیأتهای آموزشی و تجاری با توجه به نیاز صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و با مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی استانها، از جمله محورهای همکاری مشترک در این تفاهم نامه میباشد.
دو طرف همچنین متعهد شدهاند نسبت به آموزش و توانمند سازی شرکتهای مدیریت صادرات برای توسعه بازارهای هدف صادراتی، تعریف موضوعات مورد نیاز صنایع کوچک و متوسط در قالب حمایت از پایان نامههای تحصیلات تکمیلی و ترویج آن در مراکز دانشگاهی و پژوهشی، استقرار نمایندگیهای مرکز آموزش بازرگانی وابسته به مؤسسه در دفاتر مراکز خدمات فناوری و کسب و کار واقع در شهرکهای صنعتی استانها، برگزاری همایشها، جشنوارهها و نشستهای علمی در سطح ملی و بینالمللی، استفاده مشترک از ظرفیت کتابخانهها، بانکهای اطلاعاتی و امکانات آموزشی طرفین از قبیل سالنهای همایش، جلسات و کنفرانس با یکدیگر همکاری نمایند.
طرفین این تفاهم نامه به منظور تسهیل ارتباطات و تسریع در اجرا و عملیاتی سازی آن، کارگروه مشترکی تشکیل و بهطور مستمر و در فواصل زمانی شش ماهه، اجرای تفاهم نامه و کمیت و کیفیت همکاریها را مورد بررسی قرار خواهند داد.
تفاهمنامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی از تاریخ امضای طرفین به مدت دو سال معتبر بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.