وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با مدیران استان گیلان گفت: مهم ترین مسئولیت مدیران مدارس در شرایط حاضر، ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در برنامه ارتباط هفته با مدیران مدارس استان گیلان که در شبکه شاد برگزار شد، با قدردانی از کوشش های مدیران در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: حاصل برنامه ریزی های مسئولان توسط مدیران و معلمان به ثمر می نشیند و مدیران حلقه واسط بین خانواده ها و معلمان هستند.
وی با اشاره به شیوع کرونا و تغییر شیوه های آموزش اظهار داشت: در گذشته که همه شیوه های سازماندهی معلمان و آموزش دانش آموزان به صورت حضوری بوده در حال حاضر جای خود را به نظارت از راه دور در شکل غیر حضوری داده که البته دشوار تر است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش بی بدیل مدیران در آموزش های نوین خاطرنشان کرد: مهم ترین مسئولیت مدیران مدارس در شرایط حاضر ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان است و این فرصتی است که ما بتوانیم در شرایط جدید واکنش مناسب در برابر وقایع نوپدید از خود نشان دهیم.
حاجی میرزایی افزود: حفظ سرمایه اجتماعی و ارتباط دو سویه با خانواده ها باعث ارتقای نظام تعلیم و تربیت اجتماعی شده و مدیران در شرایط ویژه کرونایی پرچم آموزش را با وجود سختی های فراوان همچنان برافراشته نگه داشته اند.
وی وجود سختی ها را معیاری برای سنجش عیار انسان ها دانست و گفت: همه ما در معرض داوری همیشگی جامعه و خانواده ها هستیم و باید کاری کنیم خانواده ها با ایمان به مأموریت های آموزش و پرورش نسبت به آینده فرزندانشان امیدوار شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوه های متنوع آموزش و پرورش در مواجهه با آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی اظهار داشت: بستر شاد، مدرسه تلویزیونی، بسته های آموزشی و کلاس های حضوری، ابزارهایی برای اهداف نهایی آموزش و پرورش در پیوند خانه و مدرسه هستند.
حاجی میرزایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با جلب اعتماد خانواده ها، شرایط آموزش برای دانش آموزان آسان شود و دغدغه های آنان بیش از پیش رفع شود.
وی شیوع کرونا را بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت در جهان دانست و افزود: مدیران از مهم ترین سرمایه های جامعه هستند و باید با مدیریت صحیح دوران کرونایی و استفاده بهینه از موقعیت ها از این شرایط سخت عبور کنیم.