وزیر آموزش و پرورش گفت: با تلاش همگانی و عزم جهادگونه، همه همکاران عزیزمان در اقصی نقاط ایران اسلامی، آموزش و فرآیندهای نظام آموزشی تداوم و استمرار دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجیمیرزایی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و تبریک ایام و اعیاد ماه شعبان اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش در برابر بزرگ ترین چالش قرن قرار دارد و شرایط بیماری کرونا همه معادلات نظام آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است.
وی گفت: جمعیت عظیم دانشآموزان و فرهنگیان که همیشه آموزش حضوری را در اختیار داشتند دچار تغییر و تحولاتی شدند و در حقیقت بستری جدید فراهم شد.
حاجی میرزایی ادامه داد: خوشبختانه تابآوری همه مجموعهها و به ویژه نظام تعلیم و تربیت در این عرصه خود را به خوبی نشان داد و در این مسیر رسانه ملی، مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی به کمک آموزش و پرورش آمد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: به هر شیوه تلاش کردیم تا آموزش تعطیل نشود و درک عمیقی از وضعیت موجود در بین همه مجموعه ایجاد شد تا همه بتوانند با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند.
عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: شبکه شاد به عنوان یک بستر درون سازمانی به سرعت و با تلاش همگانی جای خود را در بین معلمان، خانوادهها و دانشآموزان پیدا کرد؛ اگرچه به عنوان یک فرصت از آن یاد میشود اما به یقین جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: بارگذاری محتواهای آموزشی در بستر شبکه شاد و فرصت بهرهمندی معلمان و دانشآموزان از این مهم به خوبی فراهم شده و در حال انجام است. به طور معمول روزانه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار پیام آموزشی، در شبکه شاد بین اعضا جابجا میشود.
حاجی میرزایی اظهار کرد: شرایط پیش آمده در نظام آموزشی ایران در فضای مجازی، تقریباً با متوسط جهانی یکسان و نزدیک به هم است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اصل را بر آموزش حضوری گذاشته و خواهیم گذاشت؛ چرا که هیچ آموزشی، جایگزین آموزش های حضوری نخواهد شد.
عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه یکی از دغدغهها آموزش و پرورش، حوزه پرورشی و تربیتی است، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰هزار کانال در حوزههای گوناگون پرورشی فعال است و با اقبال خوب خانوادهها، دانش آموزان و معلمان مواجه شده است.
حاجی میرزایی افزود: در حوزه ارتقای سواد رسانهای اقدامات ارزندهای در بخشهای مختلف آموزش و پرورش صورت گرفته و به دنبال تأمین ابزار الکترونیکی هوشمند برای دانش آموزان در شرایط فعلی هستیم و تلاش کردهایم تا از ظرفیتهای دولتی، مردمی، مشارکتی و خیرین، در این مسیر بهره مند شویم.
وی بیان کرد: برای دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند، آموزش به شیوهها و روشهای دیگری از جمله تهیه درسنامهها و خودآموز انجام گرفت و تلاش شد تا جریان آموزش استمرار و تداوم داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه جذب نیروی انسانی در سال جاری حدود ۱۰۰هزار نیرو جذب شده و میشوند و در بخش بهبود وضعیت معلمان نیز، لایحه رتبه بندی، به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: بیش ترین نیروی انسانی جذب شده در کشور، در سه سال اخیر که بیش از ۱۹هزار نفر بوده، مربوط به سیستان و بلوچستان است و در این راستا تلاش خواهیم کرد تا فاصله شاخصهای آموزشی و تربیتی این استان را با میانگین کشوری کاهش دهیم.