رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در مراسم راهاندازی «قرارگاه جهادگران مدرسهساز» بابیان این که ترویج فرهنگ کار جهادی و اقدامات نیکوکارانه، بخشی از وظایف تربیتی ما است، گفت: تشکیل «قرارگاه جهادگران مدرسهساز» موجب انسجام و هماهنگی بیشتر فعالیتهای جهادی مدرسهسازی در مناطق محروم کشور میشود.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت به نقل از وزارت آموزشوپرورش، مهراله رخشانیمهر با اشاره ارتباط و تعاملات گسترده سازمان بسیج سازندگی با سازمان نوسازی مدارس کشور ابراز امیدواری کرد: تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسهساز ثمرات و برکات زیادی در رفع محرومیتهای آموزشی داشته باشد.
وی بابیان این که سوابق همکاری خوب مجموعه نیروهای بسیجی و گروههای جهادی با موضوعات آموزشوپرورش، بهخصوص در حوزه فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس ما را به تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسهساز ترغیب کرد، گفت: با تشکیل این قرارگاه میتوانیم در ساماندهی و بهبود وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق محروم، با همافزایی، منسجمتر و هدفمندتر حرکت کنیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بابیان این که 30 درصد مدارس کشور، با همت و مشارکت خیرین مدرسهساز ساختهشده است، افزود: در سالهای اخیر با رشد چشمگیر مشارکت خیرین و تأمین و تخصیص اعتبارات توانستیم جهش قابلتوجهی را در تأمین و استانداردسازی فضاهای آموزشی، داشته باشیم.
رخشانیمهر ادامه داد: خیّرین مدرسهساز در هشت سال اخیر، 8 هزار میلیارد تومان برای مدرسهسازی تعهد کردند و 4 هزار میلیارد تومان نیز از سوی دولت برای تکمیل پروژههای خیری اختصاصیافته است؛ بهنحویکه هیچ پروژه رهاشده و نیمهتمام خیری در کشور نداریم و برای سال 1400 نیز 2 هزار و 350 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای این بخش مصوب شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: شروع کار قرارگاه، اتفاق خوبی است و با اساسنامه جامع، منسجم و دقیق خود میتواند در دستیابی به اهداف پیشبینیشده با حمایت جامعه خیرین مدرسهساز و بهرهگیری از تجربه بیستودوساله این نهاد مردمی، موفق باشد.
رخشانیمهر بابیان این که ما بهعنوان بخشی از آموزشوپرورش باید نقش خود را در پرورش ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: نباید کار خود را تنها به ساخت بناها و فضاهای آموزشی محدود کنیم، بلکه سهمی نیز در فرهنگسازی و مباحث تربیتی کودکان و نوجوانان، با ترویج فرهنگ جهادی و اقدامات نیکوکارانه داشته باشیم؛ بنابراین حمایت از فعالیت گروههای جهادی و توسعه فرهنگ مشارکت در امور خیر از این نوع کارها است.
وی تأکید کرد: هدف از راهاندازی قرارگاه جهادگران مدرسهساز رویکرد تربیتی، توسعه و انسجامبخشی به فعالیتهای داوطلبانه جهادی و بحث انسانسازی در کنار رفع مشکلات فضاهای آموزشی است و هرگز به دنبال مسائل اعتباری و پیمانکاری نیستیم و اعتقاد ما بر این است که نتیجه حمایت امروز ما از گروههای جهادی در آینده روشن و مشخص خواهد شد، همانطور که در حوادث و بحرانهای اخیر ازجمله سیل سال 1398 بسیاری از مسائل و مشکلات پیشآمده باهمت و همراهی گروههای جهادی حلوفصل شد.