با امضا تفاهم نامهای میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، زمینههای بهرهگیری بیشتر از ظرفیتهای معتبرترین آزمایشگاه فنی و مهندسی کشور در اختیار این سازمان و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مراسم امضا تفاهم نامهای میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضمن بیان سوابق همکاریهای گذشته و مزایای توسعه این پیوند، وجود شبکه بزرگ ارائه خدمات آزمایشگاهی با بیش از یک هزار شعبه و واحد مستقر در سراسر کشور، توانایی انجام بیش از ۵۰۰ نوع فراوانی آزمایشات فنی و مهندسی مورد نیاز در زمینه کنترل کیفیت مصالح و عملیات اجرائی، روزآمد سازی دانش و تکنولوژی در اختیار، توجه به موضوعات آموزش و پژوهش و بومی سازی استانداردهای فنی مورد نیاز، کارآمدی پرسنل، توان فنی را از مهمترین ظرفیتها و توانمندیهای حال حاضر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دانست و اذعان کرد که با عملیاتی شدن تفاهم نامه فی مابین، این ظرفیتها در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار خواهد گرفت.
در ادامه این مراسم رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن تشکر از اقدامات کارشناسی به عمل آمده در خصوص شناسایی موارد فنی مورد نیاز، مبادله این تفاهمنامه و عملیاتی شدن آن را فرصت مغتنمی برای ارتقاء نظارت و مطالعات فنی مورد نیاز پروژههای عمرانی این سازمان دانست و ضمن اشاره به سوابق همکاریهای فی مابین ،استفاده از ظرفیتهای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، به عنوان یک مجموعه تخصصی و دانش بنیان و امین نظام فنی و اجرائی کشور را در راستای حفظ سرمایه های ملی مهم دانست.
به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بر اساس مفاد این تفاهمنامه، استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیتهای قانونی و توانمندیهای علمی، فنی و تجهیزاتی و اختیارات طرفین و همکاری در زمینههای مشترکی همچون: انجام خدمات مشاوره ژئوتکنیک به منظور ارزیابی و مکان یابی فضاهای آموزشی، انجام آزمایشهای مرتبط با مقاوم سازی و بهسازی لرزهای فضاهای آموزشی، ارائه خدمات کنترل کیفیت عملیات اجرایی طرحها (اعم از مصالح و حین اجرا)، تعیین و تدوین استانداردها ، ضوابط و معیارهای ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی، برگزاری همایشهای علمی و تخصصی مشترک در حوزه های مرتبط و تلاش به منظور استقرار سیستم مدیریت کیفیت جامع (TQM) در عملیات اجرایی طرحهای عمرانی احداث مدارس و فضاهای آموزشی مورد تاکید طرفین قرار گرفته است.