مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جایگاه روابطعمومی و اهمیت اطلاعرسانی در تحقق اهداف وزارتخانه، روابط عمومیها را متولیان و مدیران میانی در اجرای برنامه های تحولی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، شهاب جنابی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومیهای سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز چهارشنبه ( 17 شهریور ماه) برگزار شد، با تاکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در تحقق اهداف و اجرای برنامه های تحولی گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تحقق اهداف و اجرای برنامه های تحول گرایانه، روابط عمومیها و مراکز اطلاعرسانی هستند و قطعا با کمک و همراهی این بخش است که نتیجه نهایی اقدامات و کارهای انجام شده به نحو شایسته و مورد انتظار محقق میشود.
مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه با بیان اینکه رفع ابهام، ایجاد شفافیت و اطلاعرسانی در ایجاد و پذیرش تحول دارای اهمیت است، تصریح کرد: روابط عمومیها در تصمیمسازی نقش پررنگی دارند و لازم است در کنار اطلاعرسانی، گفتمانسازی و اقناع مخاطبان و جامعه هدف، به موضوع افکارسنجی و تحلیل به موقع از نتیجه اقدامات و تصمیمات و بازخورد آنها در جامعه توجه کرد.
بر اساس گفتههای جنابی، روابط عمومیها به عنوان مدیران و رهبران میانی در ایجاد تحول نقش پررنگی بر عهده دارند و با توجه به ابزارها و ظرفیتهایی که در اختیار دارند جزء متولیان ایجاد تحول هستند و در این راستا باید علاوه بر استفاده از تجربیات و تواناییهای پیشکسوتان از انرژی و ظرفیت جوانان در تحقق اهداف مورد نظر خود استفاده کنند.
جنابی در ادامه ایجاد امید، نشاط و حس تحول در داخل مجموعه و در جامعه مخاطب را از دیگر نتایج و دستاوردهای یک روابط عمومی موفق عنوان کرد و اظهار داشت: روابط عمومیها و مرکز اطلاع رسانی بخشی از یک مجموعه و نظام هستند و قطعا با تقویت حس مسئولیتپذیری و پاسخگویی میتوان سریعتر و شایستهتر به اهداف دست یافت.
مشاور وزیر صمت دربخش دیگر صحبتهای خود با یادآوری شرایط حساس کشور، به مشکلات و چالشهای جاری در جامعه اشاره کرد و استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، استفاده از ظرفیتها و فرصتهای مغفول مانده در کشور و همچنین بهرهگیری مناسب و شایسته از منابع عظیم انسانی و طبیعی را در حل مسائل و رفع مشکلات کمککننده خواند.
در این جلسه همچنین رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی به تشریح برخی از اقدامات انجام شده در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت پرداخت و با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه وزارت صمت به عنوان بازوی مشورتی در حوزه تصمیمسازی تشکیل شده است گفت: ایجاد این شورا و برگزاری جلسات متعدد هماندیشی با حضور اعضای شورا، کمک موثری در تدوین برنامه های راهبردی و ایجاد هماهنگی در روابط عمومیهای تابعه وزارت صمت داشته است.
محمد حسن ترابی با تاکید بر رویکرد برنامهمحور این مرکز از تدوین منشور همکاری روابط عمومیها خبر داد و تصریح کرد: منشور همکاری با سازمانهای تابعه و شرکتهای توسعهای نیز تدوین و ابلاغ شده و اقدامات انجام شده در این بخش ها متناسب با اهداف بصورت ماهانه ارزیابی و نظارت می شود.
ترابی در بخش دیگر صحبتهای خود افزود: در کنار تشکیل شورای هماهنگی در سه سطح استانها، سازمانها و شرکتهای تابعه وزارتخانه و شرکتهای توسعهای، تشکیل کمیتههای تخصصی مرتبط با موضوعات، برنامه ها و پروژه های تدوین شده نیز از اقدامات دیگر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه است و امیدواریم با استفاده از تجارب همکاران و ظرفیت بالایی که در روابط عمومیهای واحدهای تابعه وجود دارد بتوانیم گامهای مثبت و اثرگذاری را در مسیر تحقق اهداف وزارتخانه برداریم.