مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به اعزام تیمهای تخصصی به تمامی استانها برای بررسی کیفیت خدمات و قیمت تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: «بر اساس شکایات با تاسیسات برخورد میشود، مردم میتوانند تخلفات را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ مطرح کنند.»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، یحیی نقیزاده مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در نشست خبری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به برنامهریزی این ادارهکل در سه مرحله پیش از نوروز، حین تعطیلات نوروز و پس از نوروز اشاره و افزود: «در مرحله پیش از نوروز طبق بازدیدهای میدانی بر کیفیت خدمات، نرخهای مصوب، اجرای پروتکلها و دریافت واکسن پرسنل نظارت دقیق شده است.»
او به تمهیدات برای ارتباط مردم با ناظران و ماموران اشاره کرد و گفت: «مردم از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ میتوانند موارد خود را مطرح کنند. همچنین امکان مسیریابی، وضعیت آبوهوا، اطلاع از وضعیت تاسیسات گردشگری و جاذبهها از طریق این سامانه امکانپذیر است.»
نقیزاده همچنین بر اعزام تیمهای تخصصی برای نظارت به خدمات تاسیسات گردشگری و بازدیدهای میدانی در کل کشور اشاره کرد و گفت: «امروز اولین گروه اعزام میشوند و بر اساس شکایات دریافتی با تاسیسات برخورد میشود. همچنین تاسیساتی که عملکرد خوبی داشته باشند، تشویق میشوند.»
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری درباره نرخگذاری تاسیاست گردشگری بیان کرد: «افزایش یا تعدیل نرخ نداریم. به دلیل حمایت از تاسیسات گردشگری سعی شد که نرخ تورم رعایت شود.»
او با تاکید بر رعایت نرخ مصوب از سوی تاسبسات گردشگری بیان کرد: «دو ماه قبل ابلاغیه در این خصوص به استانها دادهایم. همچنین نظارت به صورت مستقیم و میدانی در استانها و ستاد سفر انجام میشود و مردم میتوانند تخلفات را در خصوص عدم رعایت نرخهای مصوب اعلام کنند.»