رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در اولین روز از بازگشایی مدارس در 14 فروردین از تعدادی از مدارس غیردولتی شهر تهران بازدید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در اولین روز از بازگشایی مدارس در 14 فروردین با حضور در مناطق 3 ، 4 و 6 شهر تهران از تعدادی از مدارس غیردولتی بازدید و از نزدیک در جریان آغاز آموزشهای حضوری و همچنین نحوه رعایت پروتکلهای بهداشتی در کلاسهای درس قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید، افزایش پوشش تحصیلی، افزایش میانگین نمرات دانش آموزی، عدم افت تحصیلی و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان را از مزایای آموزش حضوری بر شمرد و اظهار کرد: بعد از گذشت 2 سال از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه این بیماری نظامهای آموزشی را با مشکل مواجه کرد و دانش آموزان را در شرایط سخت قرار داد. به طوری که نابرابری های آموزشی را افزایش داد، فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحرانهای تهدیدآمیزی به ویژه در حوزه آسیبهای اجتماعی، روحی و روانی در آموزش و پرورش شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی تصریح کرد: کرونا «زندگی مدرسهای» را که عامل شور و نشاط در دانش آموزان بود به تعطیلی کشاند. هرچند که در کنار تمام تهدیدها، فرصت هایی همچون؛ تقویت آموزش در بستر الکترونیک و استفاده از فناوریهای جدید در حوزه آموزش و پرورش، عملیاتی نمودن هدف عملیاتی 17 و راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراهم کرد.