معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برتقویت جایگاه پژوهشگاه مطالعات به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای علمی و پژوهشی نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رساني دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، بر ارتقاء جایگاه علمی پژوهشگاه و توجه به ظرفیتهای این نهاد با بهرهگیری از اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیر نظام پژوهش و ارزشیابی تأکید کرد.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان این مطلب که وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش، نیازمند انجام پژوهشهای قوی و داشتن یک مرکز مطالعاتی است، افزود: استقلال عملکردی، توجه به دغدغه ها و دیدگاههای اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشگاه؛ و شکل گیری اقدامات و تدابیر تحولّی مانند آنچه در شکلگیری کارگروه بررسیهای فوری رخ داده است از مواردی است که در دوره جدید فعالیتهای این پژوهشگاه باید به آن توجه شود.
وي با بيان اين كه پژوهشگاه مطالعات را مرجع پژوهشهای آموزش و پرورش معرفی کرد، افزود: بازگرداندن زیرنظام پژوهش و ارزشیابی به پژوهشگاه، تولید پژوهش های متنوع، ارتقاء اقدام پژوهیها، رشد بودجه پژوهشگاه و تصویب مجموعه برنامههای ارتقای کیفیت آموزشی مبتنی بر تحلیل نتایج مطالعات تیمز و پرلز در شورای عالی آموزش و پرورش را برخی از اقدامات انجام شده در پژوهشگاه عنوان کرد.
در پایان مراسم ابلاغ علی محبی به عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و همچنین لوح تقدیر فرهاد کریمی با امضای وزیر آموزش و پرورش، توسط حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به ایشان اعطا شد.