احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در سفر به استان گیلان با اشاره به اینکه حوزه مالیاتی و بانک ها بیشترین نارضایتی از مردم را دارند تأکید کرد؛ مدیران باید نظارت خود بر کارکنان ادارات را برای پیشگیری از تخلفات اداری تقویت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر خاندوزی در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان گیلان و شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در این استان بر رفع نارضایتی های مردم و فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت : نارضایتیهایی که به وزارت خانه اعلام می شود، اعتراض فعالان اقتصادی و مردم است که یا مربوط به اجرا نشدن قانون و مصوبات مجلس و دولت توسط دستگاهای متولی است و یا اينکه مربوط به پروسه و زمان تلف شده اداری و فساد مالی است .
وی با بیان اینکه مردم از ویترین شما مدیران، دولت و مجلس را قضاوت می کنند، تاکید کرد: بیشترین نارضایتی ها به حوزه مالیاتی و بانک ها مربوط است و باید برای این چالش چاره ای اندیشده شود و برای رفع نارضایتی ها تلاش لازم صورت گیرد.
دکتر خاندوزی گفت: وقتی در دستگاه و نهادی تخلفی از سوی مدیری صورت گیرد و از سوی رئیس و مدیر کل برخورد جدی با این تخلفات نشود و یا اینکه در برخورد با کارمند متخلف از سوی مدیر مماشات صورت گیرد، در ذهنیت مردم و جامعه نسبت به دولت و مجلس این تفکر شکل می گیرد که برای قانونی که مصوب شده است، حرمتی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس انقلابی نباید در ذهن جامعه خدشه دار شوند، افزود: مدیران دستگاه هایی که بیشترین نارضایتی را دارند نسبت به رفع کاستی ها و قصورها چاره کنند و گزارش ماهانه به وزارتخانه ارسال گردد تا روند قانونمند بودن و سالم کردن کار مشخص گردد.
گفتنی است که در این جلسه مجمع نمایندگان گیلان و مدیران دستگاه های گمرک، سرپرستی امور بانک ها، بیمه ایران، اموال تملیکی، ادارات کل امور مالیاتی، اقتصادی و دارایی و بورس حضور داشتند.