رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركتهای مردمی در ارتباط تلفنی با رادیو گفتوگو، بر ضرورت ورود مردم به حوزههای برنامه ریزی، نظارت و مدرسه داری اشاره کرد و افزود: ورود مردم در این راهبرد جدید باید هم در حوزه اجرا و هم در حوزه سیاستگذاری باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتوگو اظهار کرد: در دو سال گذشته درگیر كرونا بودیم كه آسیبهای جدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد و موجب فقر آموزشی و نابرابری آموزشی، كاهش پوشش تحصیلی و افت تحصیلی شد.
وی افزود: در این ایام آسیبهای روحی و روانی برای دانش آموزان ایجاد شد اما با برنامه ریزی در آستانه ماه مهر و سال تحصیلی جدید، استقبال خوبی از دانش آموزان و معلمان عزیز فراهم شده است. در این راستا و در حوزههای ستادی و اجرا برنامه ریزیهای كلان برای ورود روان دانش آموزان صورت گرفته است.
محمودزاده، مردمی سازی را از راهبردهای جدی دولت سیزدهم و آموزش و پرورش بیان و تصریح کرد: بر اساس همین راهبرد در حال تدوین یك مدل هستیم و قرار است مدرسهای را در استان آذربایجان غربی بر اساس همین مدل به بهره برداری برسانیم. این مدرسه با مشاركت آموزش و پرورش و خیرین ساخته شده است. قرار است این مدرسه توسط خود همان خیرین و مردم و براساس مدل جدید و همچنین با همكاری خود اولیا در قالب حكمرانی مردمی اداره شود.
وی مردمی سازی را كلانتر از موضوع اداره مدارس عنوان و اعلام كرد: در تالیف كتب درسی، مدرسه سازی، نظارت و مدرسه داری رویكرد مردم سازی وجود دارد.
رئیس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی و توسعه مشاركتهای مردمی از ضرورت ورود مردم به حوزههای برنامه ریزی، نظارت و مدرسه داری گفت و تاكید كرد: ورود مردم در این راهبرد جدید باید هم در حوزه اجرا و هم در حوزه سیاستگذاری باشد.
وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش افتخار میكند كه حدود ۸ هزار میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز برای سال جاری و آینده تحصیلی دانش آموزان هزینه شده است و بنابراین در حوزه مدرسه داری میتوان نقش این خیرین و گروههای جهادی را با مشاركت آموزش و پرورش پر رنگ كرد.