دومین نشست بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل روز دوشنبه دوم آبان ماه سال جاری با حضور کارشناسان این حوزه در محل مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری، در این نشست کارشناسان و نمایندگان نهادهای ذیربط در امتداد مباحث مطروحه در نشست قبلی، راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و نیز شناخت، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل در اقصی نقاط کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
ایجاد بستر جذب کودکان بازمانده از تحصیل از طریق راهکارهای نگهداشت دانشآموز در مدارس حضوری، تقویت و توسعه مدرسه مجازی ایران، آموزش از طریق طرح «روستا مرکزی»، آموزش از راه دور یا ترکیبی(حضوری و آموزش از راه دور) و اتخاذ سیاستی درباره ایاب و ذهاب کودکان روستایی و همچنین ایجاد «قرارگاه عدالت تربیتی» از جمله موضوعاتی بود که در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
چالش شناسایی بازماندگان از تحصیل، تناقضهای آماری و کشف آمار واقعبینانه کودکان بازمانده از تحصیل، پراکندگی فاصله میان روستاها و مدارس و توسعه شبکه آموزشی از دیگر موضوعاتی بود که در گزارشهای ارایه شده از سوی کارشناسان حاضر در جلسه مطرح شد.
در پایان این نشست نیز پیشنهاداتی درباره «ایجاد وحدت رویه در نظام آموزشی کشور»، «ایجاد مدیریت یکپارچه آموزشی و مردمیسازی این نظام» و «بازنگری در برنامههای سازمان نهضت سوادآموزی» برای رفع چالش بازماندگی کودکان از تحصیل از سوی کارشناسان حاضر در نشست ارایه و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.