دکتر مصطفی طاهری، امروز در مراسم روز ملی کیفیت از ارتباط خوب و موثر رییس سازمان ملی استاندارد ایران با کمیسیون صنایع تقدیر کرد و گفت: نشان استاندارد، عامل تضمین کیفیت و موجب امید آفرینی میان مردم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، وی، استاندارد و کیفیت را به عنوان دو متغیر مورد بررسی قرار داد و افزود: به عنوان مثال ما در مسئله خودرو ذینفعان بسیاری داریم و که لازم است متغیرهای مختلف از نگاه آنها که شامل مسائل زیست محیطی، میزان مصرف سوخت و همچنین از دید سهامداران مورد توجه قرار گیرد.
طاهری از نگاه مصرف کننده کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش را به عنوان اصلی ترین نیاز مشتریان عنوان کرد و گفت: باید استاندارد و کیفیت به گونهای تعریف شود تا ذینفعان متفاوت را اقناع کند.
رئیس کمیسیون صنایع با بیان اینکه هرچه بتوانیم در مسئله استاندارد به صورت سامانه ای حرکت کنیم و به سمت تجمیع دادهها ببریم، موفق تر خواهیم بود افزود: ارتقای کیفیت در خودرو در زنجیره ای تعریف شده از قطعه ساز تا خودروساز را در بر خواهد گرفت که همه عوامل در تولید با کیفیت سهم بسزایی دارند.
وی ابراز داشت: مدیران کنترل کیفیت باید گزارش عدم رعایت کیفیت را به سازمان بدهند اما ممکن است این روند به لحاظ تعارض منافع صحیح نباشد و باید به سمت سامانهای شدن این روند حرکت کنیم از اینرو لازم است صندوقی ایجاد شود که منابع آن از شرکتها تامین شود اما پرداخت به عامل اجرای کنترل کیفیت به دست سازمان ملی استاندارد باشد.
رییس کمیسیون صنایع با بیان اینکه برای رفع مشکلات لازم است دادها و اطلاعات به نحوی مطلوب تبادل شود گفت : عدم ارایه اطلاعات لازم در بسیاری موارد ما را با مشکل مواجه می کند و نیاز داریم این مسئله را در کشور حل کنیم.
طاهری از جدیت سازمان ملی استاندارد ایران در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود تقدیر کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی مجموعه قوانین خوبی از جمله قوانین حمایت از تولید را وضع کرده است اما درصد زیادی از این قوانین بخاطر ترک فعل دستگاهها در گذشته اجرا نشده است.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.