رئیس کل بیمه مرکزی گفت: رقابت شدید و بازار محدود، افزایش انتظارات مشتریان و دسترسی مشتریان به خدمات بیمه و همچنین افزایش سن مشتریان که هزینه بهداشت و درمان را افزایش می دهد و بلایای طبیعی از چالش های پیش روی صنعت بیمه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شادا، مجید بهزادپور در کنفرانس تحول دیجیتال بانک و بیمه اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال از اواسط دهه ۹۰ شکل گرفت و تاکنون ادامه یافته و همچنان در حال توسعه است.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: صنعت بیمه در سطح جهانی یک صنعت با پرتفوی حدود هفت هزار میلیارد دلار و متشکل بر ۷۰۰۰ شرکت است که تا سال ۲۰۱۲ هیچ سرمایه گذاری از سوی شرکت های بیمه در اقتصاد دیجیتال صورت نگرفت.
وی بیان کرد: صنعت بیمه چون ریسک را مدیریت می کند صنعت محتاطی است، بیمه صنعت پیچیده ای است از یک بعد اقتصادی است و از بعد دیگر اجتماعی و در نیازهای مردم در همه گروه بندی ها تنیده است.
بهزادپور گفت: از سال ۲۰۱۲ سرمایهگذاری در حوزه فینتک بیش از ۵۰ درصد است و سرعت آن بالا است و حوزه برگزیده سرمایه گذاران است.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه داده کاوی در چهار زمینه پیشرفت صنعت بیمه در حال حاضر به دنیا کمک می کند، بیان کرد: افزایش سرعت رشد صنعت، ارتباطات با مشتریان با بهبود سطح وفاداری مشتریان، بهینه سازی پرتفو از طریق شناسایی منابع دست نخورده و بالقوه برای کسب سود و بهبود کارایی از طریق قیمت گذاری این موارد هستند.
وی ادامه داد: در ایران نیز با این روند مواجه هستیم و تقریباً از ۲۰سال پیش بحث الکترونیکی کردن خدمات را آغاز کردیم و بسیاری از شرکت های بیمه خدمات را به صورت الکترونیکی اجرا می کنند و در حوزه دیجیتال هم شرکت هایی وارد عرصه کارگزاری بیمه شدند که از فناوری استفاده می کنند.
بهزادپور با بیان اینکه چند چالش در صنعت بیمه داریم گفت: رقابت شدید و بازار محدود، افزایش انتظارات مشتریان و دسترسی مشتریان به خدمات بیمه و همچنین افزایش سن مشتریان که هزینه بهداشت و درمان را افزایش می دهد و بلایای طبیعی از چالش هایی هستند که اگر از روشهای موجود استفاده کنیم پاسخگوی این چالش ها نخواهیم بود.